Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200128 SE Vertiefungsseminar: Entwicklung und Bildung (2021W)
Motivation Across Adulthood
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.09.2021 07:00 bis Do 23.09.2021 07:00
- Abmeldung bis Mo 04.10.2021 07:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 06.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 13.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 20.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 27.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 03.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 10.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 17.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 24.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 01.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 15.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 12.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 19.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Mittwoch 26.01. 11:30 - 13:00 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The aim of the course is to provide a deep understanding of motivation across adulthood, as well as practical know-how to apply that knowledge in a concrete and personally meaningful way. The content covers different theories on motivation and environmental factors influencing motivation in relevant life contexts.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students should read a recommended scientific paper every week and answer a related question on Moodle in advance to the seminar. Each week two students should shortly present (max. 5 minutes each) a concept related to the recommended paper of that week. In addition, once during the semester each student should write a reflective essay with critical review of a chosen concept/article related to motivation (2-4 pages).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Compulsory attendance - students are allowed two unexcused absences
- Presentation
- EssayAssessment StandardPoints will be awarded for each requirement:
- Essay: 50 points
- Presentation: 30 points
- Active participation in discussions (constructive, correct contributions and commitment): 20 points.For a positive evaluation of the course, 60 points are required.1 ("Sehr gut") 100-90 points
2 ("Gut") 89-81 points
3 ("Befriedigend") 80-71 points
4 ("Genügend") 70-60 points
5 ("Nicht genügend") 59-0 points
- Presentation
- EssayAssessment StandardPoints will be awarded for each requirement:
- Essay: 50 points
- Presentation: 30 points
- Active participation in discussions (constructive, correct contributions and commitment): 20 points.For a positive evaluation of the course, 60 points are required.1 ("Sehr gut") 100-90 points
2 ("Gut") 89-81 points
3 ("Befriedigend") 80-71 points
4 ("Genügend") 70-60 points
5 ("Nicht genügend") 59-0 points
Prüfungsstoff
All content covered in the course.
Literatur
Freund, A.M. (2017). Motivational Changes Across Adulthood: The Role of Goal Representations for Adult Development and Aging. In Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences (eds R.A. Scott and S.M. Kosslyn). https://doi-org/10.1002/9781118900772.etrds0424Reeve, J. (2018). Understanding Motivation and Emotion. John Wiley & Sons, Inc.Relevant papers recommended in the course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:19