Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200129 SE Vertiefungsseminar: Entwicklung und Bildung (2021W)
Lifelong learning
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.09.2021 07:00 bis Do 23.09.2021 07:00
- Abmeldung bis Mo 04.10.2021 07:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 07.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 14.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 21.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 28.10. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 04.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 11.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 18.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 25.11. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 02.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 09.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 16.12. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 13.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 20.01. 11:30 - 13:00 Digital
- Donnerstag 27.01. 11:30 - 13:00 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
The aim of the course is to provide an in-depth overview of lifelong learning, its concepts and learning practices in different contexts across the lifespan. The content covers different theories on learning in light of lifelong learning (self-regulated learning, motivation, self-efficacy), environmental factors influencing lifelong learning (socialization, stereotypes, digitalization) in relevant life periods (schooling, professional development, retirement).
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students should read a recommended scientific paper every week and answer a related question on Moodle in advance to the seminar. Each week two students should shortly present (max. 5 minutes each; in English) a concept related to the recommended paper of that week. In addition, once during the semester each student should write a reflective essay with critical review of a chosen concept/article related to lifelong learning (4-6 pages; in English or German).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements- Compulsory attendance (students are allowed two unexcused absences)
- Presentation
- EssayAssessment StandardPoints will be awarded for each requirement:
- Essay: 50 points
- Presentation: 30 points
- Active participation in discussions (constructive, correct contributions and commitment): 20 points.For a positive evaluation of the course, 60 points are required.
1 ("Sehr gut") 100-90 points
2 ("Gut") 89-81 points
3 ("Befriedigend") 80-71 points
4 ("Genügend") 70-60 points
5 ("Nicht genügend") 59-0 points
- Presentation
- EssayAssessment StandardPoints will be awarded for each requirement:
- Essay: 50 points
- Presentation: 30 points
- Active participation in discussions (constructive, correct contributions and commitment): 20 points.For a positive evaluation of the course, 60 points are required.
1 ("Sehr gut") 100-90 points
2 ("Gut") 89-81 points
3 ("Befriedigend") 80-71 points
4 ("Genügend") 70-60 points
5 ("Nicht genügend") 59-0 points
Prüfungsstoff
All content covered in the course.
Assessment and permitted materials changed on
06.10.2021
Assessment and permitted materials changed on
06.10.2021
Literatur
Morgan-Klein, B., & Osborne, M. (2007). The Concepts and Practices of Lifelong Learning. Routledge.Sutherland, P., & Crowther, J. (2008). Lifelong Learning: Concepts and contexts. Routledge.Relevant papers recommended in the course.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:19