Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200151 SE Vertiefungsseminar: Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie (2021W)
Theory and practice in clinical and social neuroscience
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
GEMISCHT
Vertiefungsseminare können nur fürs Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung fürs Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.09.2021 07:00 bis Do 23.09.2021 07:00
- Abmeldung bis Mo 04.10.2021 07:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Classes will be digital. Practical exercises will be organized in person upon students´ request
- Dienstag 12.10. 10:00 - 13:00 Digital
- Mittwoch 03.11. 10:00 - 13:00 Digital
-
Dienstag
16.11.
10:00 - 13:00
Digital
PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607 - Dienstag 30.11. 10:00 - 13:00 Digital
-
Dienstag
14.12.
10:00 - 13:00
Digital
PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607 - Dienstag 11.01. 10:00 - 13:00 Digital
-
Dienstag
25.01.
10:00 - 13:00
Digital
PCR Computerhörsaal Psychologie, NIG 6.Stock A0607
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Students´ presentations: 30%
Practical exercises: 30%
Short essay on a research project (max. 5 pages): 40%
Practical exercises: 30%
Short essay on a research project (max. 5 pages): 40%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Basic knowledge of clinical disorders, cognitive psychology and neurophysiology is required
Prüfungsstoff
Literatur
Provided by the lecturer
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:19
Students will be trained to understand common clinical disorders from a broad perspective and will be able to not only understand the neurobiological and behavioural level of these disorders, but also to understand how these two are related and how one might explain or influence the other.
The course consists of a series of lectures and practical sessions that cover a specific topic (e.g. empathy, autism, social reward) from a neuroscience perspective. Each lecture will be accompanied by practical sessions in which the students will have the chance to practice in visualizing, processing and analyzing neuroimaging data.After attending this course, students will:
-be able to efficiently read and evaluate current literature using neuro-cognitive methods to understand clinical phenomena
-have an overview of the available clinical neuroscience and neuro-cognitive methods
-be able to identify open research questions in the domain of the course