Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

200171 SE Theorie u. Empirie wissenschaftlichen Arbeitens (Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie) 1 (2024W)

8.00 ECTS (4.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Montag 07.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 14.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 21.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 28.10. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 04.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 11.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 18.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 25.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 02.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 09.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 16.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 13.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 20.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Montag 27.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In the first semester of this TEWA course, small groups of students will develop a research question related to clinical and social neuroscience, and set up a small research project to address the research question.
Data for the research project will be collected and analysed in TEWA 2.
AIMS:
1. Learn to read, interpret, critically reflect on, and integrate research literature in the context of social cognition and clinical disorders.
2. Learn to derive a relevant research question from existing literature.
3. Learn to design a simple empirical study to address the research question
CONTENTS:
The weekly sessions consist of:
- Introductory sessions with discussions on research literature
- Oral group presentations of literature, research question and research plan
- Q&A sessions

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

The overall assessment will consist of the following partial achievements:
1. Oral group presentations on literature, research question and method plan
2. Written research proposal (individual)
3. Active participation in the sessions (discussions, giving peer feedback, implementing feedback)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The overall grade will be calculated from the grades on the partial achievements. All partial achievements must be assessed with at least sufficient.

Prüfungsstoff

NA

Literatur

A detailed literature list will be provided at the beginning of the course.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.10.2024 14:26