Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

200221 SE Theorie u. Empirie wissenschaftlichen Arbeitens (Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie) 1 (2022S)

8.00 ECTS (4.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Freitag 04.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 18.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 25.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 01.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 08.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 29.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 06.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 13.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 20.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 27.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 03.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 10.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 17.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Freitag 24.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In the first semester of this TEWA course, small groups of students will develop a research question related to reinforcement learning in individual with different levels of social processing, and set up a small research project to address the research question.
Data for the research project will be collected and analysed in TEWA 2.
AIMS:
1. Learn to read, interpret, critically reflect on, and integrate research literature on reinforcement learning in the context of social and personality traits.
2. Learn to derive a relevant research question from existing literature.
3. Learn to design a simple empirical study to address the research question
CONTENTS:
The weekly sessions consist of:
- Introductory sessions with discussions on research literature
- Oral group presentations of literature, research question and research plan
- Open science practices (preregistration of the study and analyses)
- Q&A sessions
METHOD:
The course will be held in presence.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

The overall assessment will consist of the following partial achievements:
1. Oral group presentations on literature, research question and method plan
2. Written research proposal
3. Active participation in the sessions (discussions, giving peer feedback, implementing feedback)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

The overall grade will be calculated from the grades on the partial achievements. All partial achievements must be assessed with at least sufficient.

Prüfungsstoff

Literatur

A detailed literature list will be provided at the beginning of the course.
Topics include reinforcement learning, autism, social anxiety, and loneliness.

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Do 03.03.2022 15:48