Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
200225 SE Vertiefungsseminar: Geist und Gehirn (2024S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Vertiefungsseminare können nur für das Pflichtmodul B verwendet werden! Eine Verwendung für das Modul A4 Freie Fächer ist nicht möglich.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2024 09:00 bis Mo 26.02.2024 09:00
- Abmeldung bis Mo 04.03.2024 09:00
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dates will likely be blocked into 3-hr bins thursday afternoon/evening.
- Donnerstag 07.03. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 21.03. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 18.04. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 25.04. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 16.05. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 06.06. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 13.06. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Donnerstag 20.06. 16:45 - 20:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
short essay (roughly 1500 words, 3-5 pages doublespace, in English OR German)
alternatively: podcast episode (in small groups)
alternatively: podcast episode (in small groups)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Participation in minimum 6/7 classes. Submission of final seminar paper.
Prüfungsstoff
During the course of this class, you will learn how theoretical research is conducted, in particular with a focus on generation of research questions, review of the literature, and designing experimental procedures to test hypotheses.
Literatur
Will be made available throughout the semester.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 08.03.2024 09:26
The classes will be modeled to follow so-called problem-based learning techniques; a general topic will be proposed during each session by the teacher, upon which students will brain-storm relevant questions relating to the topic, pool existing knowledge, and identify gaps in knowledge and research state. The teacher will moderate this highly interactive discussion and offer help, when the students get stuck. Finally, students will distill relevant questions and divide research tasks to answer these questions amongst everyone. Until the next session, students work (independently or in groups) on their research questions. In the following week, results are corroborated and questions (hopefully) answered, to make way for more fascinating questions.
Base literature will be provided in time before each session and the teacher expects the students to read it. Sample literature: https://www.science.org/doi/full/10.1126/science.aat0985This seminar is particularly suited for students interested in a) an academic/research career, b) Animal Behavior, c) Evolution.