Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
210085 SE BAK14 Bachelorseminar und -arbeit (2024W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 02.09.2024 08:00 bis Mo 16.09.2024 08:00
- Anmeldung von Do 19.09.2024 08:00 bis Mi 25.09.2024 08:00
- Anmeldung von Mi 02.10.2024 08:00 bis Do 03.10.2024 08:00
- Abmeldung bis Mo 21.10.2024 23:59
Details
max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 11.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 18.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 25.10. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 08.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 15.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 22.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 29.11. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 06.12. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 13.12. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 10.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 17.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Freitag 24.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- N Freitag 31.01. 09:45 - 13:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Written: Research concept and final bachelor’s thesis IN ENGLISH
Oral: Presentation of the research concept, feedback on colleagues' research concepts, and active participation in class.
Oral: Presentation of the research concept, feedback on colleagues' research concepts, and active participation in class.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Minimum requirements for a positive assessment:
- Compulsory attendance in the first session
- Regular participation (maximum of two missed sessions)
- Active participation and contributions to discussions
- Development and timely submission of the research concept
- Presentation of the research concept in the seminar on a set date
- Submission of the bachelor's thesis (deadline: February 28, 2025)
*To receive a grade for this course, students need to fulfill all the above-mentioned requirements.The grading is made up of the following:
- Bachelor's thesis (60%)
- Submission of a research concept (20%)
- Presentation of the research concept (10%)
- Feedback on the concept of a colleague and active participation in class (10%)Grade key:
91-100: Very good
81-90: Good
61-80: Satisfactory
51-60: Sufficient
0-50: Insufficient
- Compulsory attendance in the first session
- Regular participation (maximum of two missed sessions)
- Active participation and contributions to discussions
- Development and timely submission of the research concept
- Presentation of the research concept in the seminar on a set date
- Submission of the bachelor's thesis (deadline: February 28, 2025)
*To receive a grade for this course, students need to fulfill all the above-mentioned requirements.The grading is made up of the following:
- Bachelor's thesis (60%)
- Submission of a research concept (20%)
- Presentation of the research concept (10%)
- Feedback on the concept of a colleague and active participation in class (10%)Grade key:
91-100: Very good
81-90: Good
61-80: Satisfactory
51-60: Sufficient
0-50: Insufficient
Prüfungsstoff
Literatur
Lipson, C. (2018). How to write a BA thesis: a practical guide from your first ideas to your finished paper (Second ed.). Chicago London: The University of Chicago Press.
Brady, H. E., & Collier, D. (2010). Rethinking social inquiry: diverse tools, shared standards (2nd ed.). Lanham: Rowman & Littlefield Publishers.
Gerring, J. (2012). Social science methodology: a unified framework (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Johnson, J. B. (2019). Political science research methods (9th edition). Washington (D.C.): CQ Press.
Kellstedt, P. M., & Whitten, G. D. (2018). The fundamentals of political science research (Third ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Powner, L. C. (2015). Empirical research and writing: a political science student's practical guide. Los Angeles London New Delhi: CQ Press, SAGE.
Zanders, E. D., & MacLeod, L. (2018). Presentation skills for scientists: a practical guide (Second ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Brady, H. E., & Collier, D. (2010). Rethinking social inquiry: diverse tools, shared standards (2nd ed.). Lanham: Rowman & Littlefield Publishers.
Gerring, J. (2012). Social science methodology: a unified framework (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Johnson, J. B. (2019). Political science research methods (9th edition). Washington (D.C.): CQ Press.
Kellstedt, P. M., & Whitten, G. D. (2018). The fundamentals of political science research (Third ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Powner, L. C. (2015). Empirical research and writing: a political science student's practical guide. Los Angeles London New Delhi: CQ Press, SAGE.
Zanders, E. D., & MacLeod, L. (2018). Presentation skills for scientists: a practical guide (Second ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 20.09.2024 11:06
The objectives of this course are to develop a research question and the corresponding research design, as well as to submit a bachelor's thesis. The Bachelor's seminar serves as support and supervision during the work on the Bachelor's thesis. During the Bachelor's seminar, students will develop a research concept and a research question, present them in the seminar and discuss them with their colleagues. The course provides an in-depth understanding of theoretical, technical and methodological skills.The course leader main topics include:• Electoral studies
• Political representation
• Political participation
• EU politics
• Comparative politics
• Environmental politics
• Quantitative methods and text analysisBefore deciding on a BAK14 seminar, please consider the research focus of the respective course leader.Note that students in this seminar are expected to write an empirical thesis.