Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

220057 SE SE Research Project A (2017S)

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

Zusammenfassung

1 Boomgaarden , Moodle
2 Matthes , Moodle

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.

Gruppen

Gruppe 1

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Donnerstag 16.03. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Donnerstag 30.03. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Donnerstag 27.04. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Donnerstag 11.05. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Donnerstag 01.06. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Donnerstag 22.06. 13:15 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

Students develop and implement empirical research projects in the field of Media & Politics. In this first semester students develop their ideas for research projects based on the state-of-the-art in the international literature. They provide rationales for problem definitions, literature reviews and based on a theoretical framework formulate concrete research questions and hypotheses. Students develop first ideas of research designs and measurement instruments. The final paper reads like a proposal for the research project, which then is implemented in the following semester. Session are a mix of lectures and interactive feedback sessions.

Gruppe 2

max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 14.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 21.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 28.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 04.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 25.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 02.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 09.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 16.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 23.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 30.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 13.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 20.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
  • Dienstag 27.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

In this year-long seminar, students will develop and conduct an empirical study in the area of media effects and media reception research covering topics ranging from advertising, strategic communication, or political persuasion.
During Semester 1 (spring/summer term) students will work on developing the conceptual background, theory and literature review, research questions, and methodology.
During Semester 2 (fall/winter term) students will conduct fieldwork for the studies developed during Semester 1, analysis of results and writing-up process.

Information

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

Presentations (15%), Active Participation (15%) and Final Paper (70%)

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

Presentations, Participation, Final Paper

Literatur

tba in class

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39