Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
220083 SE SE Master Seminar (2023W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Zusammenfassung
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 18.09.2023 09:00 bis Mi 20.09.2023 18:00
- Abmeldung bis Mi 20.09.2023 18:00
An/Abmeldeinformationen sind bei der jeweiligen Gruppe verfügbar.
Gruppen
Gruppe 1
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
For the first session, it is imperative that you attend with a structured research idea (or a few selected possibilities) for your MA thesis.Although this idea is not binding, it helps bring focus to your research interests.
- Donnerstag 19.10. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Donnerstag 16.11. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Donnerstag 30.11. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Donnerstag 14.12. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Donnerstag 18.01. 09:45 - 12:45 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This class supports you in preparing the research design for your MASTER thesis.Priority is given to topics on media governance in the field of European democracy and media; children and media; women, feminism and media; communicaton rights and institutions; technology and in particular artificial Intelligence as a factor in media and media governance; privacy/surveillance and social media.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
on-going in class participation and peer feedback
ethics self-assessment
self-reflexive assessment
final research proposal
ethics self-assessment
self-reflexive assessment
final research proposal
Gruppe 2
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lernplattform: Moodle
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 17.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 31.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 14.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 28.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 12.12. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 16.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Dienstag 30.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Please note: This is a course in the restricted-access MSc “Communication Science”. You may only earn credits for this course if you have been selected and admitted in the application process for this program.
This seminar will support you in developing the research design for your master thesis. Research topics can be chosen freely in the field of health communication or advertising research (or related fields). You can use one of the following methodological approaches: qualitative interview study, experiment, qualitative or quantitative content analysis.
This seminar will support you in developing the research design for your master thesis. Research topics can be chosen freely in the field of health communication or advertising research (or related fields). You can use one of the following methodological approaches: qualitative interview study, experiment, qualitative or quantitative content analysis.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
On-going class participation and input in discussions
Presentation
Final Research proposal
Presentation
Final Research proposal
Information
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
You must pass all assessment elements
Prüfungsstoff
individual research topics as discussed and agreed upon
Literatur
tba
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 18.10.2023 12:28