230112 PR Reading and writing academic papers (2015S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 09.02.2015 08:00 bis Mo 23.02.2015 08:00
- Anmeldung von Do 26.02.2015 08:00 bis So 01.03.2015 08:00
- Abmeldung bis Fr 20.03.2015 23:59
Details
max. 35 Teilnehmer*innen
Sprache: Deutsch, Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
04.03.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
18.03.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
15.04.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
29.04.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
13.05.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
27.05.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
10.06.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2;
24.06.2015, 12:00 - 13:30 Uhr, Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2
- Mittwoch 04.03. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 18.03. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 15.04. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 29.04. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 13.05. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 27.05. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 10.06. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Mittwoch 24.06. 12:00 - 13:30 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Academic success depends (partly) on publishing scientific papers in peer-reviewed journals. This course aims to give participants confidence in writing academic papers. The course will provide practical advice on planning, preparing, submitting and revising articles for publication on scholarly journals. Examples and exercises demonstrate general rules on how to structure and phrase a manuscript.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
- participation in class (33%)
- writing section of an academic paper (33%)
- peer review in writing (33%)
- writing section of an academic paper (33%)
- peer review in writing (33%)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
The aim of the course is strengthening skills in planning and writing of academic papers, structuring academic papers, phrase and focus research questions, and establishing an argument.
Prüfungsstoff
This course is focussing on reading and analysing published literature, reflecting on their own writing practice as well as applying newly developed skills in writing exercises.
Methods employed are
- reading and discussing literature
- reading and analysing academic papers regarding structure
- writing sections of an academic paper (preferably on own research interests)
- peer review system
Methods employed are
- reading and discussing literature
- reading and analysing academic papers regarding structure
- writing sections of an academic paper (preferably on own research interests)
- peer review system
Literatur
Olsen, L. (2014) How to Get Your Writing Published in Scholarly Journals. eacademica.
Skern, T. (2011). Writing scientific English: A workbook. Wien: Facultas Verlag.
Skern, T. (2011). Writing scientific English: A workbook. Wien: Facultas Verlag.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39