Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
230150 SE Imagination and imaging in scientific practice (2011S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
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There will probably be an excursion on 06.05.2011.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 01.02.2011 08:00 bis So 27.02.2011 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2011 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 11.03. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 25.03. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 01.04. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 15.04. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 20.05. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 17.06. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MA Geschichte, Schwerpunkt Wissenschaftsgeschichte, Vertiefung 2: Probleme der Wissenschaftsgeschichte und transdisziplinäre Öffnung, SE Wissenschaftsgeschichte, 6 ECTS
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39
This seminar addresses students from all scientific disciplines at MA and PhD level, who are interested in reflecting image practices in science and their potentials.
The 7 seminar units are structured in 3 blocks. After an introduction by the course leader we will explore different concepts of scientific imagery. The second block is devoted to the analysis of specific visualization practices in selected scientific fields. Students will convene in groups and investigate image production and usage. An excursion to a medical imaging facility is planned. The third and last block is devoted to the reflection of our experiences in the seminar.
Students are requested to read the mandatory course literature and to actively participate in collective discussions. Furthermore students should compile sets of problem-oriented questions throughout the seminar. These questions will guide the reading, but also the investigation of specific image practices and will lead to the elaboration of a short presentation for the seminar conference at the end of the semester. Students will have to prepare short homeworks, related to either the reading list or the study of specific visualization practices. The reading list and the detailed schedule will be announced in the preparatory meeting at the beginning of the semester.