230162 SE Scientific Practice and Knowledge Management (2009W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
More information about the teaching programme at the institute: http://sciencestudies.univie.ac.at/
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 21.09.2009 09:00 bis So 04.10.2009 23:59
- Abmeldung bis Sa 31.10.2009 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 14.10. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 21.10. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 11.11. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 18.11. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 25.11. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 02.12. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 16.12. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Mittwoch 13.01. 09:30 - 12:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39
- develop search techniques for identifying key authors, institutions and peer reviewed journals, edited volumes and books in the library and on the web.
- determine what knowledge within these sources is most pertinent to their research interest.
- experiment with strategies for organizing the knowledge they note down into a manageable working literature review.
- transform an ordinary annotated review into a critical argument that supports their own research question.
- develop or refine the Literature Review for their thesis.The seminar is designed to compliment the Social Science Research Methods seminar, in which graduate students develop a research design for their thesis. Students will also have the opportunity to develop presentation skills as well as be exposed to a variety of interesting literature each is reviewing.