230179 SE Knowing and Loving: Exploring Science Communication (2013W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Blocked lecture during the following weeks: 25 Nov.-6 Dec. 2013; 20-31 Jan. 2014. The final class is planned as a visit to the 'Technisches Museum'.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von So 01.09.2013 08:00 bis Mi 06.11.2013 23:59
- Abmeldung bis Sa 30.11.2013 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 26.11. 11:30 - 12:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien (Vorbesprechung)
- Mittwoch 27.11. 11:30 - 14:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Freitag 29.11. 11:30 - 14:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Montag 02.12. 11:30 - 14:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Mittwoch 04.12. 14:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Mittwoch 22.01. 09:00 - 11:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Freitag 24.01. 11:30 - 14:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Mittwoch 29.01. 09:00 - 11:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Freitag 31.01. 11:30 - 14:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This seminar focuses on the theory, practice and analysis of science communication and public engagement with science. We will cover some of the key background to recent interest in formal and informal public dialogue on science, before moving on to consider how contemporary social theory can help us imagine and study these formats in new ways. While discourse-oriented approaches to the organisation and analysis of engagement have been productive showing how many ‘dialogic' processes continue to privilege scientific knowledge, for example we will start to explore how focusing on features such as materiality, affect, embodiment and place can expand our understandings. We will thus consider questions such as: how can we design object-oriented science communication (and why should we)? What is the role of pleasure in public engagement? And: how can the sensory dimensions of science be communicated to public audiences? The seminar will mix theoretical and more applied components, including museum and gallery visits and discussion of methodologies for analysing public encounters with science.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39