Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
230192 SE Scientific Imaginations - image practices in research (2010S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
The excursion will be in the evening on May 26.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von So 14.02.2010 08:00 bis Sa 27.02.2010 23:59
- Abmeldung bis Mi 31.03.2010 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 10.03. 18:30 - 19:30 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 19.03. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 16.04. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 23.04. 14:00 - 17:00 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 3, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Freitag 07.05. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 11.06. 14:00 - 17:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Freitag 25.06. 14:00 - 16:00 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:39
This seminar addresses students from all scientific disciplines at MA and PhD level, who are interested in reflecting image practices in science and their potentials.
The 7 seminar units are structured in 3 blocks. After an introduction by the course leader we will explore different concepts of scientific imagery. The second block is devoted to the analysis of specific visualization practices in selected scientific fields. Students will convene in groups and investigate image production and usage. It is planned to invite guests from- or visit selected fields, to help with this investigation. The third and last block deals with the popularization of scientific images and the "scientification" of popular images.
Students are requested to read the mandatory course literature and to actively participate in collective discussions. Furthermore students should compile sets of problem-oriented questions throughout the seminar. These questions will guide the reading, but also the investigation of specific image practices and will lead to the elaboration of a short presentation. Instead of one final seminar paper at the end of the semester, students will prepare short homeworks, related to either the reading list or the study of specific visualization practices. The reading list and the detailed schedule will be announced in the preparatory meeting at the beginning of the semester.