Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
240088 KU GM3 - Entwicklungstheorien und -paradigmen aus transdisziplinärer Perspektive (2024W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Fr 20.09.2024 10:00 bis Mi 02.10.2024 09:00
- Abmeldung bis Do 31.10.2024 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
- Felix Malte Dorn
- Zoe Hüttenhain (TutorIn)
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Donnerstag 10.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Donnerstag 24.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Donnerstag 07.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Donnerstag 21.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Donnerstag 05.12. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Donnerstag 09.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- N Donnerstag 23.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Attendance (max. one absence), reading of basic texts and active participation, summary of four basic readings along guiding questions (2-3 pages each, choose among the basic readings), participation in a thematic working group and presentation of results, seminar paper.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
- Attendance and participation, and participation in a thematic working group / presentation of results (25%)
- Opinion paper on three basic readings along guiding questions provided (max. 3 pages) (25%)
- Final seminar paper (4000-5000 words) (50%)
- Opinion paper on three basic readings along guiding questions provided (max. 3 pages) (25%)
- Final seminar paper (4000-5000 words) (50%)
Prüfungsstoff
Literatur
Introductory Readings:
Sachs, W. (ed.) (2019): The Development Dictionary: A Guide to Knowledge as Power. London: Zed Books.
Peet, R.; Hartwick, E. (2015): Theories of Development. Contentions, Arguments, Alternatives. New York, London.
Veltmeyer, H., Bowles, P. (Eds.) (2022): The Essential Guide to Critical Development Studies. London/New York: Routledge.
Sachs, W. (ed.) (2019): The Development Dictionary: A Guide to Knowledge as Power. London: Zed Books.
Peet, R.; Hartwick, E. (2015): Theories of Development. Contentions, Arguments, Alternatives. New York, London.
Veltmeyer, H., Bowles, P. (Eds.) (2022): The Essential Guide to Critical Development Studies. London/New York: Routledge.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
GM3
Letzte Änderung: Do 03.10.2024 12:06
The course aims at providing students with a critical understanding of different development theories. In this regard, we address how these theories have influenced development policy, and practices. We will discuss the basic readings in working groups (WG) and the plenary along guiding questions. In thematic working groups, students will present key concepts such as unequal exchange, neocolonialism or been vivir based on additional literature.