Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
240118 VO+UE VM3 / VM6 - Epistemology matters (2021W)
The debate on research perspectives in social sciences in the Global South
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
DIGITAL
ISK
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 20.09.2021 09:00 bis Fr 01.10.2021 15:00
- Abmeldung bis So 31.10.2021 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 05.10. 18:30 - 21:45 Digital
- Dienstag 19.10. 18:30 - 21:45 Digital
- Dienstag 16.11. 18:30 - 21:45 Digital
- Dienstag 30.11. 18:30 - 21:45 Digital
- Dienstag 14.12. 18:30 - 21:45 Digital
- Dienstag 18.01. 18:30 - 21:45 Digital
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Attendance, assignments of small written exercises & participation 60%
Final essay (min. 2800 words) 40%
Final essay (min. 2800 words) 40%
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Grading Scale:
1 = 87-100 % excellent (outstanding performance)
2 = 75-86 % good (generally good, but with some errors)
3 = 63-74 % satisfactory (generally sound work with a number of substantial errors)
4 = 50-62 % sufficient (performance meets the minimum criteria)
5 = 0 – 49 % unsatisfactory
1 = 87-100 % excellent (outstanding performance)
2 = 75-86 % good (generally good, but with some errors)
3 = 63-74 % satisfactory (generally sound work with a number of substantial errors)
4 = 50-62 % sufficient (performance meets the minimum criteria)
5 = 0 – 49 % unsatisfactory
Prüfungsstoff
The content of the class.
Literatur
Hsiung, Ping-Chun (2015). Pursuing Qualitative Research from the Global South: "Investigative Research" During China's "Great Leap Forward" (1958-62) [48 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 16(3), Art. 2, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs150325César A. Cisneros Puebla (2014). Indigenous Researchers and Epistemic Violence. In Norman K Denzin, Michael D Giardina (Ed.)Qualitative Inquiry—Past, Present, and Future. A Critical ReaderMpoe Johannah Keikelame & Leslie Swartz (2019). Decolonising research methodologies: lessons from a qualitative research project, Cape Town, South Africa, Global HealthAction, 12:1More Literature will be provided via moodle
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
VM3 / VM6;
Letzte Änderung: Fr 12.05.2023 00:21
• Awareness of the Global South debate on research perspectives and methods.
• Ability to analyze the pros and cons of intellectual efforts in the Global South to indigenize research methods and perspectives.