Universität Wien
Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.

240165 FS FM2 - Forschungsseminar (Teil 2) - Umsetzung (2024W)

Gender, Work and Social Transformation

Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung

An/Abmeldung

Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").

Details

max. 20 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch

Lehrende

Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert

  • Dienstag 08.10. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 15.10. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 22.10. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 29.10. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 05.11. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 12.11. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 19.11. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 26.11. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 03.12. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 10.12. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 17.12. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 07.01. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 14.01. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
  • Dienstag 28.01. 16:45 - 20:00 Seminarraum SG2 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1

Information

Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung

The main objective of the seminar is to introduce the core aspects necessary for conducting scientific research on one of the longest-running debates in the field of gender and development: Gender, Work, and Social Transformation. The seminar is focused on grounding and writing qualitative research. It will consist of a mix of participatory lectures, tutorials, and workshops, with an emphasis on data analysis techniques and guidance on how to write up findings based on fieldwork or desk-based research. The course includes the following modules:
Data Collection
Data Analysis and Findings
Grounding and Writing Qualitative Research
Throughout the course, students will engage with and critically reflect on the existing literature. By participating in the seminar, they are expected to gain a clear understanding of research tools, data collection and analysis, the challenges of working with qualitative data, and how to present their findings. They will also receive a basic introduction to the use of qualitative data analysis software.

Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel

For a successful completion of the course require:
• Regular class participation and active involvement in class activities
• Reflection on required reading material
• Class presentation

Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab

Prüfungsstoff

The grading is based on:
• Active participation in class (reading and discussion of literature) (20%)
• Independent research of topic and presentation in class (20%)
• Term paper (15 – 20 pages) (60%)

Literatur

At the beginning of the semester, the course readings will be posted on the learning platform. The readings will be expanded as needed based on the thematic interests of the participants. Some indicative readings include:

Babbie, E. (2011). The Basics of Social Research (5th ed.). Belmont, CA : Wadsworth Thomson Learning
Creswell, J. W. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE Publications

Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis

FM2

Letzte Änderung: Fr 20.09.2024 18:26