Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
250070 SE Seminar Applied Mathematics (2024S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2024 00:00 bis Mo 26.02.2024 23:59
- Abmeldung bis So 31.03.2024 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
first seminar Wed 6 March 12h
WPI Seminarroom 8. floor (Raum 8.135) Fak.Math. OMP1the rest of the semester (i.e. until 30 Sep 2024) the seminar will take place, whenever students are presenting.Usually on Wednesday, but this is flexible, especially in summer.
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
"Classroom presentation" live or zoom (25+5 minutes)
and a concise written report.
and a concise written report.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Presentation + workout
Prüfungsstoff
Presentation + workout
Literatur
depending on the chosen project, research paper(s), book chapter(s)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
MAMS
Letzte Änderung: Mi 31.07.2024 12:06
Topics related to
* (multi scale) modelling,
* (asymptotic) analysis.
* numerical analysis / methods,
* computational aspects
* practical simulations
will be offered.
Within certain constraints, topics freely chosen by students can be pursued.
Possible topics:
* Mathematics in (quantum) physics , materials, magnetism
* Computational Fluid Dynamics, Geophysical flows
* Mathematics in engineering, biology, medicine, social sciences, economy, finance, etc.;
in particular climate/weather models, pandemic models, models in micromagnetism.
* (systems of) ordinary or partial differential equations
At least two of the following aspects should be covered: modeling, analysis, numerical methods, computer simulations.
Each student develops a selected topic for an oral presentation and a written report, under the guidance of one (or two) of the professors but otherwise independently.