Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
290015 VU Socio-Spatial Urban Diversity (2023S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Da es sich um eine LV des MA Urban Studies handelt, stehen für die Studierenden im MA Raumforschung und Raumordnung bzw. im MA Geographie (auslaufend) nur vereinzelt Plätze zur Verfügung.
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 06.02.2023 09:00 bis Mo 20.02.2023 09:00
- Anmeldung von Mi 01.03.2023 08:00 bis Fr 10.03.2023 08:00
- Abmeldung bis Fr 31.03.2023 23:59
Details
max. 40 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Mittwoch 15.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 15.03. 17:00 - 18:30 Digital
- Mittwoch 22.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 29.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 26.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 03.05. 17:00 - 18:30 Digital
- Mittwoch 10.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 17.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 24.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 07.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 14.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 21.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
- Mittwoch 28.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This course sheds light on the dynamic change of cities and neighbourhoods by looking at socio-spatial driving forces such as, e.g. migration or demographic change to identify fragmented lifestyles and small-scale segregation patterns. The notion of “urban diversity” includes processes and practices of a variety of socio-demographic criteria such as age, gender, ethnicity or income. This course entails independent literature-based analyses (group work) and critical discussions towards reflections on socio-spatial disparities as well as potential for social inclusiveness.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
More details on assessment and materials will be communicated via Moodle after course registration.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
This course requires a minimum of 80% attendance and the positive evaluation of all assignments.
Assessment criteria are distributed as follows:
30% of final mark: attendance and active contribution to in-class discussions
40% of final mark: independent fieldwork and analyses based on research questions (group work)
30% of final mark: student-led output for broader audience (group work)
Assessment criteria are distributed as follows:
30% of final mark: attendance and active contribution to in-class discussions
40% of final mark: independent fieldwork and analyses based on research questions (group work)
30% of final mark: student-led output for broader audience (group work)
Prüfungsstoff
See assessment criteria
Literatur
Introductory reading (compulsory):
Rebecca Cavicchia and Roberta Cucca (2020) Densification and School Segregation: The Case of Oslo, Urban Planning, 5:3, 217-229, DOI: 10.17645/up.v5i3.3215.Janine Dahinden, Carolin Fischer & Joanna Menet (2021) Knowledge production, reflexivity, and the use of categories in migration studies: tackling challenges in the field, Ethnic and Racial Studies, 44:4, 535-554, DOI: 10.1080/01419870.2020.1752926.Steven Vertovec (2019) Talking around super-diversity, Ethnic and Racial Studies, 42:1, 125-139, DOI: 10.1080/01419870.2017.1406128.
Rebecca Cavicchia and Roberta Cucca (2020) Densification and School Segregation: The Case of Oslo, Urban Planning, 5:3, 217-229, DOI: 10.17645/up.v5i3.3215.Janine Dahinden, Carolin Fischer & Joanna Menet (2021) Knowledge production, reflexivity, and the use of categories in migration studies: tackling challenges in the field, Ethnic and Racial Studies, 44:4, 535-554, DOI: 10.1080/01419870.2020.1752926.Steven Vertovec (2019) Talking around super-diversity, Ethnic and Racial Studies, 42:1, 125-139, DOI: 10.1080/01419870.2017.1406128.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
(MG-S4-PI.f) (MR3-PI) (MU 06)
Letzte Änderung: Do 11.05.2023 11:28