Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
340046 UE Lesekompetenz und Textproduktion: Englisch (2016S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 08.02.2016 09:00 bis So 21.02.2016 17:00
- Anmeldung von Mo 29.02.2016 09:00 bis So 06.03.2016 17:00
- Abmeldung bis Do 31.03.2016 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Students who are absent in the first session without notice will be deleted from the participants' list. Attendance is mandatory.
- Dienstag 08.03. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 15.03. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 05.04. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 12.04. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 19.04. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 03.05. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 10.05. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 24.05. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 31.05. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 07.06. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 14.06. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 21.06. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Dienstag 28.06. 09:30 - 11:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on the following:
- Written assignments (40%)
- Mid-term test (20%)
- Final test (30%)
- Participation in class and in online activities (10%)
Each student will be allowed to use one monolingual dictionary during the tests (no electronic devices).
- Written assignments (40%)
- Mid-term test (20%)
- Final test (30%)
- Participation in class and in online activities (10%)
Each student will be allowed to use one monolingual dictionary during the tests (no electronic devices).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Grading scale:
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
Prüfungsstoff
Both tests will be based on the text types and exercise formats used in class and in the written assignments.
Literatur
TBA (in class / on Moodle platform)
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45
Reading comprehension strategies and reading-based writing skills. Students will acquire text analysis methods that enable them to understand and discuss texts as communicative events.
Objectives:
Improvement of reading comprehension and text-based writing skills with a focus on exploring different types of meaning, organizing texts and integrating sources.
Methods:
In-class reading and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, assignments in reading comprehension and text production.