Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
340054 UE Funktionale Grammatik und Textstilistik Englisch (2022S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 07.02.2022 09:00 bis Fr 18.02.2022 17:00
- Anmeldung von Mo 07.03.2022 09:00 bis Fr 11.03.2022 17:00
- Abmeldung bis Do 31.03.2022 23:59
Details
max. 25 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 08.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 15.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 22.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 29.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 05.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 03.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 10.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 17.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 24.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 31.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 14.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 21.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Dienstag 28.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 4 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Four tests (100% of the final grade)
Mid-semester test (30%), end-of-term test (40%), two mini tests (15% each). No additional materials/electronic devices permitted.
Grading:
90 - 100% 1
80 - 89% 2
70 - 79% 3
60 - 69% 4
0 - 59% 5 (fail)
Mid-semester test (30%), end-of-term test (40%), two mini tests (15% each). No additional materials/electronic devices permitted.
Grading:
90 - 100% 1
80 - 89% 2
70 - 79% 3
60 - 69% 4
0 - 59% 5 (fail)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Assessment: Mid-semester test (30%), end-of-term test (40%), two mini tests (15% each).
Grading (points):
90 - 100 1
80 - 89 2
70 - 79 3
60 - 69 4
0 - 59 5 (fail)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung: attendance is mandatory.
Grading (points):
90 - 100 1
80 - 89 2
70 - 79 3
60 - 69 4
0 - 59 5 (fail)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung: attendance is mandatory.
Prüfungsstoff
- exercises//materials covered in class and posted on Moodle
- all grammar topics discussed in class (as chosen by students in a survey at the beginning of the course)
- all grammar topics discussed in class (as chosen by students in a survey at the beginning of the course)
Literatur
Recommended Reading:A Student's Introduction to English Grammar (Cambridge University Press)
ISBN: 978-0-521-61288-3Student Grammar of Spoken and Written English (Longman)
ISBN: 0-582-23726-2English Grammar in Context with Key (Macmillan)
ISBN: 9781405070546Advanced Language Practice with key (Macmillan)
ISBN: 1 405 00762Advanced Grammar in Use, 3rd edition (Cambridge University Press)
ISBN: 13: 978-1107697386Practical English Usage (Oxford University Press)
ISBN-10: 0194202437
ISBN: 978-0-521-61288-3Student Grammar of Spoken and Written English (Longman)
ISBN: 0-582-23726-2English Grammar in Context with Key (Macmillan)
ISBN: 9781405070546Advanced Language Practice with key (Macmillan)
ISBN: 1 405 00762Advanced Grammar in Use, 3rd edition (Cambridge University Press)
ISBN: 13: 978-1107697386Practical English Usage (Oxford University Press)
ISBN-10: 0194202437
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Di 25.04.2023 08:28
- Improvement of skills needed to interpret and produce grammatically correct texts in standard English;
- Raising awareness of the semantic/pragmatic nuances involved in making grammatical choices;
- Increasing students' appreciation of the syntax-semantics interface;
Content:
Student-centered approach: Students determine the issues to be discussed in class in a survey at the course start.
Possible topics: Tense/Aspect, Mood, Voice, Conditionals, Inversion, Word formation, Lexical/Syntactic Creativity in English, Impersonal Structures, Modals, Catenative Verbs, Reported Speech, Relative Clauses, Determiners, Adjectives vs. Adverbs;
Methods:
Discussion in plenum, pair work, group work. Inverted classroom model.
The language of instruction is English.