Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
340095 UE Hörkompetenz und Textproduktion: Englisch (2018W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 10.09.2018 09:00 bis Fr 28.09.2018 17:00
- Anmeldung von Mo 08.10.2018 09:00 bis Fr 12.10.2018 17:00
- Abmeldung bis Mi 31.10.2018 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 09.10. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 16.10. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 23.10. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 30.10. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 06.11. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 13.11. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 27.11. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 04.12. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 11.12. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 08.01. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 15.01. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
- Dienstag 22.01. 12:30 - 14:00 Medienlabor II ZfT Gymnasiumstraße 50 4.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Learning objectives: (1) to help students improve their listening comprehension and discussion skills; (2) to raise students' awareness of writing processes; (3) to hone students' writing skills with a focus on the communication situation and text organizationCourse content: developing listening comprehension strategies, critical listening and discussion skills, as well as producing spoken and written texts embedded in a specific communication situationTeaching/learning methods (didactics): in-class listening, speaking, and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, home assignments in oral comprehension and text production
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Participation in class and in online activities (10%), completion of written assignments (40%), mid-term test (20%), and final test (30%). Students are allowed to use monolingual dictionaries (no electronic devices) during the tests.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Attendance is mandatory (two absences are allowed).
An advanced level of both oral and written English is required.
Pass grade: 60%
Grading scale: 100-90% = 1 (Sehr gut), 89-80% = 2 (Gut), 79-70% = 3 (Befriedigend), 69-60% = 4 (Genügend), 59-0% = 5 (Nicht genügend)
An advanced level of both oral and written English is required.
Pass grade: 60%
Grading scale: 100-90% = 1 (Sehr gut), 89-80% = 2 (Gut), 79-70% = 3 (Befriedigend), 69-60% = 4 (Genügend), 59-0% = 5 (Nicht genügend)
Prüfungsstoff
Both tests will be based on the genres and exercise formats used in class and in the written assignments (mostly audio and video materials).
Literatur
Will be provided in class and on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45