Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
340194 UE Lesekompetenz und Textproduktion: Englisch (2018S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 12.02.2018 09:00 bis Fr 02.03.2018 17:00
- Anmeldung von Mo 12.03.2018 09:00 bis Fr 16.03.2018 17:00
- Abmeldung bis Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 30 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Attendance is mandatory. Students who do not attend the first session will be deregistered automatically.
- Freitag 16.03. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 23.03. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 13.04. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 20.04. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 04.05. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 11.05. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 18.05. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 25.05. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 01.06. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 08.06. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 15.06. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 22.06. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Freitag 29.06. 11:00 - 12:30 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Course objectives: developing reading comprehension strategies and reading-based writing skills. Students acquire text analysis methods that enable them to understand and discuss texts as communicative events. They improve the skills of reading comprehension and text-based writing, with a focus on exploring different types of meaning, organizing texts, and integrating sources.Methods include in-class reading and writing activities (individual, pair, and group work), online activities, home assignments in reading comprehension and text production.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Assessment will be based on participation in class and in online activities (10%), mid-term test (20%), final test (30%), and writing assignments (40%). Students are allowed to use monolingual dictionaries during the tests.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Grading scale:
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
90-100%: 1
80-89%: 2
70-79%: 3
60-69%: 4
< 60%: 5 (fail)
Prüfungsstoff
Both tests will be based on the text types discussed and practiced in class and in the written assignments.
Literatur
Will be provided in class and on the Moodle platform
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:45