Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
400022 SE Strategic Environmental Communication (2022S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Di 01.02.2022 09:00 bis Mi 23.02.2022 23:59
- Abmeldung bis Do 31.03.2022 23:59
Details
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
This class will be blocked.
March 11.: 13.00-14.00: kick off
May 13: 10.00-13.00: presentations
June 17: 10.00-13.00: presentations
June 23: 14.00-17.00 presentations and wrap up
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
In recent years, citizens have become increasingly aware of the global environmental crisis. In response, parties as well as companies have started numerous activities to connect their brands to environmental topics and activities. This theory class discusses the contents and outcomes of environmental campaigns, covering topics such as green buycotting and boycotting, green deception and greenwashing as well as green attitudes. A special focus will lie on the theoretical discussion of those concepts. Students will present the state of the art, identify research gaps, and discuss research designs.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
written class paper, 15-20 pages main text (80%), oral presentation in class (10%) as well as active participation (10%).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
1 (Very Good): 87 - 100%
2 (Good): 75 - 86,99%
3 (Satisfactory): 63 - 74,99%
4 (Sufficient): 50 - 62,99%
5 (Not Sufficient): 0 - 49,99%
2 (Good): 75 - 86,99%
3 (Satisfactory): 63 - 74,99%
4 (Sufficient): 50 - 62,99%
5 (Not Sufficient): 0 - 49,99%
Prüfungsstoff
TBA
Literatur
TBA
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Fr 11.03.2022 13:49