Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
420010 SE Formalism Revisited. Discussing Caroline Levine’s Forms: Whole, Rhythm, Hierarchy, Network (2019S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 11.02.2019 09:00 bis Mo 04.03.2019 08:00
- Abmeldung bis Mo 11.03.2019 08:00
Details
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 19.03. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 26.03. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 02.04. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 09.04. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 30.04. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 07.05. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 14.05. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 21.05. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 28.05. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 04.06. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 18.06. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
- Dienstag 25.06. 14:00 - 16:00 Raum 1 Anglistik UniCampus Hof 8 3E-EG-05
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
At the centre of this class will be a discussion of the merits and maybe also drawbacks of looking for patterns or forms in the context of cultural analysis. We will use Caroline Levine’s innovative study Forms: Whole, Rhythm, Hierarchy, Network (2015) as a starting point and will evaluate whether the methods Levine proposes could be made useful in the context of student’s research projects. Levine starts out from an interest in the question “how both aesthetic and social forms acted in the world, and how they interacted and overlapped with each other.” (xi) Since its publication Levine’s study or rather manifesto has been widely appraised as a bold and persuasive defence of formalism. In 2017 the PMLA devoted a whole issue (PLMA 132.5) to articles discussing issues raised by Levine’s book. The seminar will thus introduce students to cutting edge debates in the humanities in general and literary and cultural analysis in particular. At the core of our discussion will be the option proposed by Levine that form and history need not be conceptualised as neatly opposed alternatives but essentially as associates and partners.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
active participation (regular attendance; participation in class discussions of set readings, being prepared), project presentation
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
assessment is based on participation in discussions and on individual or group presentations
Max. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
Max. 100%; Pass rate: 60%
Grading scale:
100-90 Sehr Gut
91-80 Gut
81-70 Befriedigend
71-60 Genügend
59-0 Nicht Genügend
Prüfungsstoff
Caroline Levine: Forms: Whole, Rhythm, Hierarchy, Network (2015) plus set readings to be provided on the Moodle platform
Literatur
Caroline Levine: Forms: Whole, Rhythm, Hierarchy, Network (2015) plus set readings to be provided on the Moodle platform
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:47