Achtung! Das Lehrangebot ist noch nicht vollständig und wird bis Semesterbeginn laufend ergänzt.
430002 SE Seminar für Dissertant*innen (2023S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 20.02.2023 09:00 bis So 26.02.2023 11:59
- Abmeldung bis Fr 31.03.2023 11:59
Details
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Dienstag 07.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 14.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 21.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 28.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 18.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 25.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 02.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 09.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 16.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 23.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 06.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 13.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 20.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
- Dienstag 27.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal. 2H NIG 2.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Students present 15-20 page papers in the seminar, containing either a chapter, an article draft, or a concept of their doctoral thesis. The papers will be discussed in the seminar. The participants are also expected to moderate another seminar paper, and write a short comment on each paper, to be submitted in the Moodle ahead of the class.The particular focus of the seminar is on philosophy of science and technology, as well as philosophy of cognitive sciences.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
- A consistent, clear and argumentative seminar paper
- Constructive comments on each paper submitted to the Moodle
- Moderation of another paper
- Active participation in group discussion
- Constructive comments on each paper submitted to the Moodle
- Moderation of another paper
- Active participation in group discussion
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
A seminar paper (70 %)Written and oral comments on the work of other participants. The comments are expected to be both constructive and argumentative. (20 %)Moderation of another paper (10 %)Regular participation and punctual appearance in the seminar.Punctual submission of papers and written comments on them.All aforementioned components of the course have to be fulfilled for the successful completion of the grade.Attendance mandatory: one unexcused absence is permitted.Grading table
1 – (excellent) 90 – 100 points
2 – (good) 81 – 89 points
3 – (satisfactory) 71 – 80 points
4 – (sufficient) 61 – 70 points
5 – (insufficient) 0 – 60 points
1 – (excellent) 90 – 100 points
2 – (good) 81 – 89 points
3 – (satisfactory) 71 – 80 points
4 – (sufficient) 61 – 70 points
5 – (insufficient) 0 – 60 points
Prüfungsstoff
No examination
Literatur
The written contributions of each participant, including the short written comments on each seminar paper on the Moodle platform.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Do 02.03.2023 10:10