Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
010076 SE General subject didactics: Subject-didactical seminar accompanying the practical school training (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.02.2017 10:00 to Mo 27.02.2017 10:00
- Deregistration possible until Fr 31.03.2017 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 06.03. 13:15 - 14:45 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 03.04. 13:15 - 18:15 Seminarraum 5 (Kath) Schenkenstraße 1.OG
- Monday 29.05. 13:15 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 12.06. 13:15 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 19.06. 13:15 - 18:15 Seminarraum 1 (Kath) Schenkenstraße EG
- Monday 26.06. 13:15 - 18:15 Seminarraum 2 (Kath) Schenkenstraße EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftlich, Erfüllung der Arbeitsaufgaben: Themenplanung, Rezension, Reflexionen
Minimum requirements and assessment criteria
durchgängige Anwesenheit, Ersatzleistungen für versäumte Einheiten, vollständiges Portfolio
Examination topics
Reading list
Wird zu Seminarbeginn bekannt gegeben
Association in the course directory
für 193 055 RK 15, 066 796 MRP3, auslaufende Studienpläne: 066 793 (08W) M10, Pflichtfach f. 020
Last modified: Mo 07.09.2020 15:27
Fachdidaktische Grundregeln für den Religionsunterricht, Mikro-teaching und Fallanalyse, Religionsunterricht im System Schule, LehrerInnen-Persönlichkeitstheorien in der Praxisreflexion, Unterricht als gestörter Unterricht - Prävention und Intervention.Ziele:
Theoriegeleitete Reflexion der Unterrichtserfahrungen im FAP bzw. Pflichtschulpraktikum unter Berücksichtigung inhaltlicher, interaktionaler, individuell-biografischer und organisations-bezogener Fragestellungen.Methoden:
Methodisch wird u. a. mit einem kasuistisch orientierten Lehrverhaltenstraining, Rollenspielen, Kurzreferaten, Reflexions- und Diskussionsrunden gearbeitet. Begleitet wird die Lehrveranstaltung mit einer Lernplattform (Formen von kooperativem Elearning).