010095 VO NO MUSEUM HAS GOD. Religion in Art in the Beginning of the 21st century (2014S)
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Anmeldung erbeten per E-Mail am Institut für Historische Theologie - Kirchengeschichte: kirchengeschichte-kath@univie.ac.at in der Zeit vom 20. Jänner bis 3. März 2014
Details
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.03. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 20.03. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 03.04. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 15.05. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 22.05. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 05.06. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
- Thursday 26.06. 16:00 - 19:00 Seminarraum 3 (Kath) Schenkenstraße EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Kurzarbeiten, die zum selbständigen Arbeiten anregen (fiktive Interviews, Briefe, Ausstellungskritiken, Problemanalysen etc. …). Eine Vorkenntnis ist nicht notwendig, ständige Auseinandersetzung mit den vorgestellten Werken wird kontinuierlich vorausgesetzt.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Lectures including image- analysis
Reading list
Johannes Rauchenberger: GOTT HAT KEIN MUSEUM / NO MUSEUM HAS GOD. Religion in der Kunst des beginnenden XXI. Jahrhunderts. Religion in Art in the Beginning of the 21st century, 2 Bände (ca. 800 Seiten), erscheint 2014.
Association in the course directory
LV zu Wahlmodul I oder II für 011 (08W, 11W), (freies) Wahlfach für 011 (02W) und 020, Master 066 800 M7, IDRW
Last modified: Sa 01.03.2025 00:07
The lecture brings together artistic positions in the intersecting field of belief systems, works that focus as much on revelations as on the vacuum of an unassimilated present, and thus testify to a return of religion in art - a return along the thin line between fear of disoriented secularisation on the one hand and totalitarian theocracies on the other.