040024 VO Management I - Marketing (MA) (2019S)
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Details
Language: German
Examination dates
- Tuesday 25.06.2019 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 24.09.2019 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 19.11.2019 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 28.01.2020 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 19.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 26.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 02.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 09.04. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 07.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 14.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 21.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Tuesday 25.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Auch wenn für die Vorlesung keine Anwesenheitspflicht besteht, wird ein Besuch der Lehrveranstaltung als Kursvorbereitung dringend empfohlen.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Kapitel des Lehrbuchs und die in der Vorlesung behandelten Inhalte. Die Prüfung (100% der Leistungserbringung) besteht aus Multiple-Choice Fragen.
Reading list
Homburg, Christian (2017). Marketingmanagement. Strategie – Instrumente – Umsetzung – Unternehmensführung, 6. Auflage, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden.
Folien der Vorlesung
Folien der Vorlesung
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:28
Die Vorlesung soll dazu sensibilisieren, marketingbezogene Probleme zu erkennen und Lösungsansätze dafür zu finden.
Mehr Informationen: https://marketing.univie.ac.at/studierende/studenten-master/ss-2019/pm2000000100/