Universität Wien

040192 VO ABWL Marketing I (2015S)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 4 - Wirtschaftswissenschaften

1st exam date: 26.06.2015, 13:30
2nd exam date: 01.10.2015, 13:30
3rd exam date: tba (mid of winter term 2015/16)

Details

max. 400 participants
Language: English

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 11.03. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 18.03. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 25.03. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 15.04. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 22.04. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 29.04. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 06.05. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 20.05. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 27.05. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 03.06. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 10.06. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 17.06. 10:15 - 11:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Wednesday 24.06. 09:45 - 11:15 Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Friday 26.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 14 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Friday 26.06. 14:45 - 15:15 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Thursday 01.10. 13:15 - 14:45 Hörsaal 1 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
    Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
  • Thursday 01.10. 14:45 - 15:15 Hörsaal 4 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß

Information

Aims, contents and method of the course

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

The course provides an overview of main marketing concepts, techniques and applications. As an introductory course, objectives are (a) to highlight the relevance of marketing in today's economy for management decision-making, (b) to introduce basic marketing concepts and models, and (c) to generate interest to further study the subject at an advanced level.

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:28