Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
053912 VU Special Topics in Didactics of Computer Science (2018W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Sa 08.09.2018 09:00 to Su 23.09.2018 23:59
- Deregistration possible until Su 14.10.2018 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Beginn ist immer erst um 12:00Uhr. Ende zwischen 14:45Uhr und 15:00Uhr
- Thursday 11.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG (Kickoff Class)
- Thursday 18.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 29.10. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 12.11. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 20.11. 11:30 - 14:45 PC-Unterrichtsraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 10.12. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 07.01. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 21.01. 11:30 - 14:45 Seminarraum 1, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Veranstaltungsimmanente Prüfung
Minimum requirements and assessment criteria
alle Hausaufgaben werden ausreichend bearbeitet.
Examination topics
Reading list
Hubwieser, P. (2007). Didaktik der Informatik: Grundlagen, Konzepte, Beispiele (3rd). Berlin: Springer.
Schubert, S., & Schwill, A. (2011). Didaktik der Informatik (2. Aufl.). Spektrum-Lehrbuch. Heidelberg, Berlin: Spektrum Akademischer Verl.
Schwill, A. (1993). Fundamentale Ideen der Informatik. Zentralblatt Für Didaktik Der Mathematik, 25(1), 20–31.
Hazzan, O., Lapidot, T., & Ragonis, N. (2014). Guide to teaching computer science: An activity-based approach (Second edition). London, New York: Springer.
Schubert, S., & Schwill, A. (2011). Didaktik der Informatik (2. Aufl.). Spektrum-Lehrbuch. Heidelberg, Berlin: Spektrum Akademischer Verl.
Schwill, A. (1993). Fundamentale Ideen der Informatik. Zentralblatt Für Didaktik Der Mathematik, 25(1), 20–31.
Hazzan, O., Lapidot, T., & Ragonis, N. (2014). Guide to teaching computer science: An activity-based approach (Second edition). London, New York: Springer.
Association in the course directory
Module: UF-MA-INF-02
Last modified: Mo 07.09.2020 15:30