Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
070139 KU Politische Bildung 2: Konfliktstrategien und Konfliktmanagement (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 00:00 to Mo 19.02.2018 10:00
- Registration is open from We 21.02.2018 14:40 to We 28.02.2018 10:00
- Registration is open from Fr 09.03.2018 00:00 to Mo 12.03.2018 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 07.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 14.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 21.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 11.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 18.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 25.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 02.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 09.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 16.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 23.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 30.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 06.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 13.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 20.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 27.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Politische Konflikte der Gegenwart beschreiben, erläutern und beurteilen können.
Assessment and permitted materials
Präsentationen, Schriftliche Arbeitsaufgaben
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Reading list
http://homepage.univie.ac.at/silvia.michal-misak/konflikte.htm (8. 3. 2016)
http://www.bpb.de/internationales/weltweit/innerstaatliche-konflikte/54508/innerstaatliche-kriege-seit-1945 (8. 3. 2016)
https://www.bmbf.gv.at/schulen/unterricht/ba/reifepruefung_ahs_lfgsk_21067.pdf?4k21fn (8. 3. 2016)
Daron Acemoglu, James A. Robinson, Warum Nationen scheitern. Die Ursprünge von Macht, Wohlstand und Armut (S. Fischer Verlag, 4Frankfurt am Main 2013).
Heribert Bastel, Christian Matzka, Helene Miklas, Holocaust Education in Austria – A (Hi)story of Complexity and Prospects for the Future. In: Doyle Stevick and Zehavit Gross (Eds.), As the Witnesses Fall Silent: 21st Century Holocaust Education in Curriculum, Policy and Practice ( Springer and UNESCO International Bureau of Education, Cham/Heidelberg/New York/Dordrecht/London 2015) 407 – 425.
Milan Bufon, Anton Gosar, Safet Nurkovic, Andre Louis Sanguin (Ed.), The Western Balkans. A European Challenge (Zalozba Annales, Koper 2006).
Michel Foucault, In Verteidigung der Gesellschaft (Suhrkamp, Frankfurt am Main 2001).
Alfred Germ, Konzeptuelles Lernen in der Politischen Bildung (LIT Verlag, Wien 2015) = Politikwissenschaft Band 203.
Lilli Gruber, Das Erbe. Die Geschichte meiner Südtiroler Familie (Droemer Verlag, München 2013).
Thomas Hellmuth, Cornelia Klepp, Politische Bildung: Geschichte – Modelle – Praxisbeispiele (Verlag, UTB 3222 Wien/Köln/Weimar 2010).
Christian Matzka, Politische Bildung im schulischen Alltag. Beiträge zu einem politisch orientierten Unterricht. In: ide 4 (2008) 47-55.
Anton Pelinka, Johannes Varwick, Grundzüge der Politikwissenschaft (UTB 2613, Wien/Köln/Weimar 22010).
Frank R. Pfetsch (Hg.), Konflikte seit 1945. 5 Bände (Ploetz, Freiburg/Würzburg 1991, 1997, 1998).
http://www.bpb.de/internationales/weltweit/innerstaatliche-konflikte/54508/innerstaatliche-kriege-seit-1945 (8. 3. 2016)
https://www.bmbf.gv.at/schulen/unterricht/ba/reifepruefung_ahs_lfgsk_21067.pdf?4k21fn (8. 3. 2016)
Daron Acemoglu, James A. Robinson, Warum Nationen scheitern. Die Ursprünge von Macht, Wohlstand und Armut (S. Fischer Verlag, 4Frankfurt am Main 2013).
Heribert Bastel, Christian Matzka, Helene Miklas, Holocaust Education in Austria – A (Hi)story of Complexity and Prospects for the Future. In: Doyle Stevick and Zehavit Gross (Eds.), As the Witnesses Fall Silent: 21st Century Holocaust Education in Curriculum, Policy and Practice ( Springer and UNESCO International Bureau of Education, Cham/Heidelberg/New York/Dordrecht/London 2015) 407 – 425.
Milan Bufon, Anton Gosar, Safet Nurkovic, Andre Louis Sanguin (Ed.), The Western Balkans. A European Challenge (Zalozba Annales, Koper 2006).
Michel Foucault, In Verteidigung der Gesellschaft (Suhrkamp, Frankfurt am Main 2001).
Alfred Germ, Konzeptuelles Lernen in der Politischen Bildung (LIT Verlag, Wien 2015) = Politikwissenschaft Band 203.
Lilli Gruber, Das Erbe. Die Geschichte meiner Südtiroler Familie (Droemer Verlag, München 2013).
Thomas Hellmuth, Cornelia Klepp, Politische Bildung: Geschichte – Modelle – Praxisbeispiele (Verlag, UTB 3222 Wien/Köln/Weimar 2010).
Christian Matzka, Politische Bildung im schulischen Alltag. Beiträge zu einem politisch orientierten Unterricht. In: ide 4 (2008) 47-55.
Anton Pelinka, Johannes Varwick, Grundzüge der Politikwissenschaft (UTB 2613, Wien/Köln/Weimar 22010).
Frank R. Pfetsch (Hg.), Konflikte seit 1945. 5 Bände (Ploetz, Freiburg/Würzburg 1991, 1997, 1998).
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:30