Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
090105 PS Modern Greek Studies (PS) (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 07.02.2018 06:00 to Tu 27.02.2018 23:59
- Registration is open from Mo 19.03.2018 06:00 to We 21.03.2018 23:59
- Deregistration possible until Fr 30.03.2018 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 10:00 - 13:00 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Monday 19.03. 13:15 - 15:30 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Wednesday 21.03. 10:45 - 13:00 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Monday 16.04. 13:15 - 15:30 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Wednesday 18.04. 10:45 - 13:00 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Monday 23.04. 13:15 - 15:30 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
- Wednesday 25.04. 10:00 - 13:00 (Seminarraum d. Inst. f. Byzantinistik u. Neogräzistik, Postg. 7/1/3 L3-05)
Information
Aims, contents and method of the course
Das Proseminar untersucht die Beziehungen zwischen der Griechischen Literatur des 19. und 20. Jahrhunderts und der Fotografie. In der Mitte des 19. Jahhunderts reagieren die griechischen Autoren zur technischen Erfindung der Fotografie mit Bewunderung. Wie kann das Licht ein Bild herstellen ohne die Einmischung des Menschen? In der Zeit der Moderne wandelt sich die Bewunderung zum Mistrauen gegen die Massenreproduzierbarkeit des Fotos. Nach 1950 wird die Fotografie als Metapher für die Funktion der Zeit und des Gedächtnisses in die griechische Literatur integriert. Es werden unter anderem folgende Themen diskutiert: Repräsentation, Realismus, das Objekt der Fotografie, Autoren hinter der Linse und fotografische Bearbeitung von Texten der griechichen Literatur. Die im Unterricht besprochenen Texte werden ausgehändigt.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Englisch und Deutsch werden vorausgesetzt, Griechisch ist von Vorteil, wird aber nicht vorausgesetzt.
Anwesenheitspflicht, 30%; regelmäßige Vorbereitung (Lektüre, Kurzreferate, schriftliche Übungen), 40%; schriftliche Arbeit am Ende des Semesters, etwa 3000 Wörter, 30%.
Anwesenheitspflicht, 30%; regelmäßige Vorbereitung (Lektüre, Kurzreferate, schriftliche Übungen), 40%; schriftliche Arbeit am Ende des Semesters, etwa 3000 Wörter, 30%.
Examination topics
Reading list
Beckman Karen and Liliane Weissberg (2013) (eds), On Writing with Photography, Minneapolis and London: University of Minnesota Press
Brunet, François, Photography and Literature, London: Reaktion Books., 2009
Papargyriou, Eleni. ‘Photographic Adaptations of Cavafy’, in Cavafy Pop: Readings of C.P. Cavafy in Popular Culture, special issue Journal of Greek Media and Culture 1.2 (Dezember 2015), 253-277.
Papargyriou Eleni. ‘Textual Contexts of Consumption: Greek Literary Photo-books’, in Camera Graeca: Photographs, Narratives, Materialities, epµ. Philip Carabott, Yannis Hamilakis and Eleni Papargyriou, Farnham: Ashgate, 2015, 193-209.
Papargyriou, Eleni. ‘Preliminary Remarks on George Seferis’ Visual Poetics’, Byzantine and Modern Greek Studies 32.1 (2008), 80-103.
Brunet, François, Photography and Literature, London: Reaktion Books., 2009
Papargyriou, Eleni. ‘Photographic Adaptations of Cavafy’, in Cavafy Pop: Readings of C.P. Cavafy in Popular Culture, special issue Journal of Greek Media and Culture 1.2 (Dezember 2015), 253-277.
Papargyriou Eleni. ‘Textual Contexts of Consumption: Greek Literary Photo-books’, in Camera Graeca: Photographs, Narratives, Materialities, epµ. Philip Carabott, Yannis Hamilakis and Eleni Papargyriou, Farnham: Ashgate, 2015, 193-209.
Papargyriou, Eleni. ‘Preliminary Remarks on George Seferis’ Visual Poetics’, Byzantine and Modern Greek Studies 32.1 (2008), 80-103.
Association in the course directory
Last modified: Tu 31.05.2022 00:18