100211 SE (B) Migrationspädagogik (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Vertiefendes Seminar - (Vor-)Kenntnisse migrationspädagogischer Perspektiven sind von Vorteil. Sollten Sie noch keine Gelegenheit gehabt haben, eine einschlägige LV zu besuchen, lesen Sie bitte unbedingt das erste Kapitel der "Migrationspädagogik" (Mecheril et al 2010) vor der ersten Einheit.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 19.09.2016 10:00 to Tu 27.09.2016 23:00
- Deregistration possible until Tu 27.09.2016 23:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 03.11. 16:45 - 20:00 Hörsaal 34 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 6
- Friday 04.11. 09:45 - 20:00 Hörsaal 42 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 7
- Saturday 05.11. 09:45 - 20:00 Hörsaal 42 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Portfolio bestehend aus Reflexionstexten
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Mecheril, P. (Hrsg.) (2016). Handbuch: Migrationspädagogik Weinheim: BeltzMecheril, Paul, Castro Varela, María do Mar; Dirim, İnci; Kalpaka, Annita & Melter, Claus (2010). BACHELOR | MASTER: Migrationspädagogik. Beltz: WeinheimLeiprecht, R. und Steinbach, A. (2015) (Hg.): Schule in der Migrationsgesellschaft. Ein Handbuch. Band 1 und Band Schwalbach/Ts.: Debus Pädagogik
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:32
Lernziel: Vertiefung der migrationspädagogischen Kenntnisse durch theoretisch-empirische Erarbeitung und Reflexion ausgewählter Fragestellungen.