Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
110188 UE Italienisch / Italiano 1 (2010W)
Continuous assessment of course work
Labels
Master: 6 ECTS; Diplom/Lehramt: 5 ECTS;
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA (1. romanische Sprache): Absolvierung des Pflichtmoduls OLV 1
BA (2. romanische Sprache): Absolvierung der Grundmodule Sprach- und Literaturwissenschaft und ausreichende Sprachkenntnisse
MA (Modul 1): Absolvierung der 0-Stufe Italienisch oder vergleichbare Sprachkenntnisse
MA (Modul 3): Absolvierung der 0-Stufe Italienisch;
Diplom/Lehramt: Absolvierung des Basiskurses oder vergleichbare SprachkenntnisseWegen einer Reifeprüfung im 1.Nebentermin an meiner Schule wird der 1. Termin (13.Oktober) voraussichtlich entfallen. Bitte beachten Sie daher den Aushang vor dem Arbeitszimmer 3B 01 40A im 1.Stock.
Voraussetzungen lt. Studienplan: BA (1. romanische Sprache): Absolvierung des Pflichtmoduls OLV 1
BA (2. romanische Sprache): Absolvierung der Grundmodule Sprach- und Literaturwissenschaft und ausreichende Sprachkenntnisse
MA (Modul 1): Absolvierung der 0-Stufe Italienisch oder vergleichbare Sprachkenntnisse
MA (Modul 3): Absolvierung der 0-Stufe Italienisch;
Diplom/Lehramt: Absolvierung des Basiskurses oder vergleichbare SprachkenntnisseWegen einer Reifeprüfung im 1.Nebentermin an meiner Schule wird der 1. Termin (13.Oktober) voraussichtlich entfallen. Bitte beachten Sie daher den Aushang vor dem Arbeitszimmer 3B 01 40A im 1.Stock.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 11.10.2010 09:00 to Tu 12.10.2010 12:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2010 12:00
Details
max. 30 participants
Language: Italian
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 13.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 14.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 20.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 21.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 27.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 28.10. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 03.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 04.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 10.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 11.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 17.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 18.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 24.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 25.11. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 01.12. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 02.12. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Thursday 09.12. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 15.12. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 16.12. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 12.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 13.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 19.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 20.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
- Wednesday 26.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 10 (3B-O1-22A) UniCampus Hof 8
- Thursday 27.01. 15:15 - 16:45 Seminarraum ROM 1 (3B-EG-15) UniCampus Hof 8
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Two written tests, 120 min each, in the middle and at the end of the course. Assessing the participation in the coursework, the presentation of the papers, and the comprehension of the coursework's read.
Minimum requirements and assessment criteria
Nun ist es Zeit von mir hören zu lassen.
Vorweg: Ich nehme an, niemand wollte am 12. und 13.Jan. in den ITAL 1-Kurs kommen, oder ?
Die Operation an mir ist sehr gut verlaufen, aber ein Husten, den ich mir im Krankenhaus geholt habe und das darauf einsetzende Fieber erschweren die Genesung.
Dennoch soll es am Mittwoch, 19.1. soweit sein und wieder ITAL 1 und am Tag darauf den Schlusstest geben.
Bis dann und alles Gute nochmals für 2011.
Werner Scherwitzl
Vorweg: Ich nehme an, niemand wollte am 12. und 13.Jan. in den ITAL 1-Kurs kommen, oder ?
Die Operation an mir ist sehr gut verlaufen, aber ein Husten, den ich mir im Krankenhaus geholt habe und das darauf einsetzende Fieber erschweren die Genesung.
Dennoch soll es am Mittwoch, 19.1. soweit sein und wieder ITAL 1 und am Tag darauf den Schlusstest geben.
Bis dann und alles Gute nochmals für 2011.
Werner Scherwitzl
Examination topics
Developing reading skill by reducing continually guidance in the reading process. Discussions and presentations of papers.
Developing writing skills by completing, rewording and paragraphing. Taking the first steps in free writing and comments.
Developing writing skills by completing, rewording and paragraphing. Taking the first steps in free writing and comments.
Reading list
1. Baricco Alessandro, Questa storia
2. Benni, Stefano, La riparazione del nonno
3. Biagi, Enzo: Cara Italia, Rai Eri, Roma 1998, pp. 247.
4. Cassola, Carlo: Il taglio del bosco
5. Fassio, Annamaria, Una città in gabbia
6. Ginzburg, Natalia: Ti ho sposato per allegria e altre commedie
7. Magris, Claudio, Lei dunque capirà
8. Malerba, Luigi: La scoperta dell’alfabeto, Oscar Mondadori, Milano 1990 [1963], pp. 179.
9. Maraini, Dacia: E tu chi eri? 26 interviste sull’infanzia, Rizzoli, Milano 1998, pp. 328.
10. Rodari, Gianni: C'era due volte il barone Lamberto, Einaudi, Torino.
11. Rodari, Gianni: Il libro degli errori, Einaudi, Torino.
12. Sciascia, Leonardo: Una storia semplice
2. Benni, Stefano, La riparazione del nonno
3. Biagi, Enzo: Cara Italia, Rai Eri, Roma 1998, pp. 247.
4. Cassola, Carlo: Il taglio del bosco
5. Fassio, Annamaria, Una città in gabbia
6. Ginzburg, Natalia: Ti ho sposato per allegria e altre commedie
7. Magris, Claudio, Lei dunque capirà
8. Malerba, Luigi: La scoperta dell’alfabeto, Oscar Mondadori, Milano 1990 [1963], pp. 179.
9. Maraini, Dacia: E tu chi eri? 26 interviste sull’infanzia, Rizzoli, Milano 1998, pp. 328.
10. Rodari, Gianni: C'era due volte il barone Lamberto, Einaudi, Torino.
11. Rodari, Gianni: Il libro degli errori, Einaudi, Torino.
12. Sciascia, Leonardo: Una storia semplice
Association in the course directory
Bachelor: 11 I, PR 11 I; Master: MSK, MLM 111/311 I, MFR, MSO 111 I; Diplom/Lehramt: 101-I, 801-I
Last modified: Mo 07.09.2020 15:32
- Forms of the verbs according to moods and tenses. Particular attention is given to the
most frequent uses of the conditional and the subjunctive
- Revision and patterns of the prepositions/adverbs after verbs
- Direct and indirect pronouns
- Forms and use of the tenses of the past
- Relative pronouns and the pronominal particles CI and NE
- Cardinal and ordinal numbers