Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
135022 UE Academic Writing and advanced Research on cultural Databases and E-media (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
MIXED
Es findet ein begleitendes Tutorium statt. Lehrveranstaltung: 18.30-20.00 Uhr, Tutorium: 20.00-21.00 Uhr.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2022 00:01 to Tu 22.02.2022 23:59
- Deregistration possible until Th 31.03.2022 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
- Otto Michael Gugler
- Caroline Siraki (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
-
Monday
07.03.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
14.03.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
21.03.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
28.03.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
04.04.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
25.04.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
02.05.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
09.05.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
16.05.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
23.05.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
30.05.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
13.06.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
20.06.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5 -
Monday
27.06.
18:30 - 21:30
Hybride Lehre
Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
Information
Aims, contents and method of the course
The course builds on STEOP's acquired knowledge from winter term 2021 and intensifies the skills acquired there. It introduces the students to the independent writing of smaller written works (book criticism, scientific essay, interpretation of poetry etc.)
Assessment and permitted materials
Using (home) exercises, the students demonstrate that they can use and apply the knowledge they have acquired.
Minimum requirements and assessment criteria
The students recognize how to research well and use his / her knowledge gained from the research for scientific work.
The students see that the use of relevant bibliographical aids and the use of the most important specialist reference works (not only Google and Wikipedia !!!) is a prerequisite for good BA work.
The students create critical reflections on existing texts and show themselves firm creating specific texts.
The students see that the use of relevant bibliographical aids and the use of the most important specialist reference works (not only Google and Wikipedia !!!) is a prerequisite for good BA work.
The students create critical reflections on existing texts and show themselves firm creating specific texts.
Examination topics
Practice the scientific tools, two longer written tasks (Easter, Pentecostal exercise); text interpretations.
Reading list
Zymner, Rüdiger; Hölter, Achim [Hrsg.]: Handbuch Komparatistik. Stuttgart, Weimar: Metzler, 2013. Anz, Thomas [Hrsg.: Handbuch Literaturwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2013 Werder, Lutz von: Grundkurs des wissenschaftlichen Lesens. Berlin, München: Schibri, 1995.
Segeberg, Harro; Winko, Simone [Hrsg.: Digitalität und Literalität. München: Fink, 2005. Schaffrick, Matthias; Willand Marcus [Hrsg.: Theorien und Praktiken der Autorschaft. Berlin: De Gruyter, 2014. Resinger, Paul Josef et al. [Hrsg.: Leitfaden zur Bachelor- und Masterarbeit. Baden-Baden: Tectum, 2021. (4. akt. u. erw. Aufl.) Lewandowski, Dirk: Suchmaschinen verstehen. Heidelberg: Springer, 2021 (3. akt. u. erw. Auflage) [https://ebookcentral-proquest-com.uaccess.univie.ac.at/lib/univie/reader.action?docID=6676036&ppg=1
Segeberg, Harro; Winko, Simone [Hrsg.: Digitalität und Literalität. München: Fink, 2005. Schaffrick, Matthias; Willand Marcus [Hrsg.: Theorien und Praktiken der Autorschaft. Berlin: De Gruyter, 2014. Resinger, Paul Josef et al. [Hrsg.: Leitfaden zur Bachelor- und Masterarbeit. Baden-Baden: Tectum, 2021. (4. akt. u. erw. Aufl.) Lewandowski, Dirk: Suchmaschinen verstehen. Heidelberg: Springer, 2021 (3. akt. u. erw. Auflage) [https://ebookcentral-proquest-com.uaccess.univie.ac.at/lib/univie/reader.action?docID=6676036&ppg=1
Association in the course directory
BA M2
Last modified: Th 04.07.2024 00:13