Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
140176 FS FM2 - Research Seminar (Part 2) - Realisation (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.09.2016 10:00 to We 28.09.2016 10:00
- Registration is open from Th 29.09.2016 10:00 to Mo 03.10.2016 14:00
- Deregistration possible until Mo 31.10.2016 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die überwiegenden Teile der LV werden auf Englisch abgehalten.
- Thursday 20.10. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 03.11. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 17.11. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 01.12. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 15.12. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 12.01. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
- Thursday 26.01. 09:00 - 13:00 Seminarraum SG1 Internationale Entwicklung, Sensengasse 3, Bauteil 1
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Seminararbeit zur individuellen Leistungskontrolle, Dokumentation der begleitenden Reflexion der Lernerfahrungen, gemeinsamer Forschungsbericht
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Chambers, Robert (2002): Relaxed and Participatory Appraisals. notes and practical approaches and methods for participants in PRA/PLA-related familarisation workshops. Participation Resource Centre IDS. Brighton.
Charmaz, Kathy (2014): Constructing grounded theory. 2. ed. Los Angeles: SAGE (Introducing qualitative methods).
Charmaz, Kathy (2014): Constructing grounded theory. 2. ed. Los Angeles: SAGE (Introducing qualitative methods).
Association in the course directory
FM2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:34
Ziel dieser LV ist es, den Studierenden in einem intensiven Forschungsprozess, theoretisches und praktisches Wissen zu vermitteln. Indem sie ein konkretes Forschungsvorhaben als Gruppe und in Zusammenarbeit mit AkteurInnen der EZA durchführen, soll die Komplexität der Forschungsthemen erkannt und Wege der systematischen Bearbeitung, sowie der partizpativen Herangehensweise erlebt und reflektiert werden.intensive Kleingruppenarbeit zur Konzeption und Durchführung des konkreten Forschungsvorhabens, theoretische Inputs, forschungspraktische Übungen, Forschungsaufenthalt mit eigenständiger Datenerhebung, interkulturelle Reflexion, gemeinsame Präsentation der Forschungsergebnisse