Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
140508 UE Nala and Damayanti (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 08:00 to We 28.02.2018 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 24 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.03. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 19.03. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 09.04. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 16.04. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 23.04. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 30.04. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 07.05. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 14.05. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 28.05. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 04.06. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 11.06. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 18.06. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
- Monday 25.06. 13:30 - 15:00 Seminarraum 2 ISTB UniCampus Hof 2 2B-O1-18
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Von den Teilnehmerinnen und Teilnehmern der prüfungsimmanenten Lehrveranstaltung wird die wöchentliche Vor- und Nachbereitung des fortlaufenden Originaltextes erwartet, der gemeinsam im Unterricht übersetzt und analysiert wird. Die Gesamtnote ergibt sich zudem aus der Beurteilung regelmäßiger Hausarbeiten, eines themenbezogenen Kurzreferats pro Teilnehmer und Teilnehmerin und aus der mündlichen Übersetzung einer bekannten Passage zum Semesterende.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Texte und Unterrichtsmaterialien werden in einem Handapparat der Fachbereichsbibliothek und in Form von Kopien und/oder digitalen Dateien zur Verfügung gestellt. Die Unterrichtssprache ist Deutsch, unter besonderen Umständen Englisch.Wichtigste Literatur:
· MBh 3.50-78 nach der textkritischen Ausgabe von Vishnu S. Sukhtankar et al., Poona 1933-1966 (Bd. 3: 1941).
· Albrecht Wezler (Übs.), Nala und Damayanti. Eine Episode aus dem Mahabharata, Stuttgart 1965.
· Johannes A.B. van Buitenen (Übs.), The Mahābhārata. 2: The Book of the Assembly Hall, 3: The Book of the Forest, Chicago (u.a.) 1975.
· John D. Smith, „The Hero as Gifted Man: Nala in the Mahābhārata“, in: Christopher Shackle und Rupert Snell (Hsg.), The Indian Narrative. Perspectives and Patterns, Wiesbaden 1992, p. 13-32.
· Susan Snow Wadley (ed.), Damayanti and Nala: The Many Lives of a Story, New Delhi 2011.
· MBh 3.50-78 nach der textkritischen Ausgabe von Vishnu S. Sukhtankar et al., Poona 1933-1966 (Bd. 3: 1941).
· Albrecht Wezler (Übs.), Nala und Damayanti. Eine Episode aus dem Mahabharata, Stuttgart 1965.
· Johannes A.B. van Buitenen (Übs.), The Mahābhārata. 2: The Book of the Assembly Hall, 3: The Book of the Forest, Chicago (u.a.) 1975.
· John D. Smith, „The Hero as Gifted Man: Nala in the Mahābhārata“, in: Christopher Shackle und Rupert Snell (Hsg.), The Indian Narrative. Perspectives and Patterns, Wiesbaden 1992, p. 13-32.
· Susan Snow Wadley (ed.), Damayanti and Nala: The Many Lives of a Story, New Delhi 2011.
Association in the course directory
BA12a (UE b)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
Im Zentrum der UE steht die Lektüre dieser oft mit Nalopākhyāna („Nala-Episode“) betitelten Passage des MBh. Sie zielt darauf ab, die in den Einführungskursen erworbenen Grund¬kennt¬nisse des Sanskrit einzuüben und zu vertiefen und mit dem episch-narrativen Stil vertraut zu machen.