Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
140529 BA Analysis of Selected Films - philological aspects (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
Nur gemeinsam mit der LV 140539 zu besuchen und anzurechnen!
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 03.02.2017 10:00 to Fr 10.03.2017 10:00
- Deregistration possible until Mo 03.04.2017 23:59
Details
max. 36 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.03. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 14.03. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 21.03. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 28.03. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 04.04. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 25.04. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 02.05. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 09.05. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 16.05. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 23.05. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 30.05. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 13.06. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 20.06. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 27.06. 10:00 - 10:45 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Literaturauswahl:Booth, Gregory D. and Bradley Shope (eds.). 2014. More than Bollywood: studies in Indian popular music. New York, u.a.: Oxford University Press.Dissayanayake, Wimal. 2008. Language in cinema. In: Braj B. Kachru, Yamuna Kachru and S. N. Sridhar (eds.), Language in South Asia. New York: Cambridge University Press, pp. 395-406.Kabir, Nasreen Munni, and Suhail Akhtar. 2007. The immortal dialogue of K. Asif's Mughal-e Azam. New Delhi: Oxford University Press.Kabir, Nasreen Munni. 2010. The dialogue of Mother India: Mehboob Khan's immortal classic. New Delhi: Niyogi Books.Lal, Vinay, and Ashis Nandy. 2006. Fingerprinting popular culture: the mythic and the iconic in Indian cinema. New Delhi: Oxford University Press.Morcom, Anna. 2007. Hindi film songs and the cinema. Aldershot u.a.: Ashgate.
Association in the course directory
BA18
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
Zunächst wird es darum gehen, die Strategien des filmischen Erzählens detailliert zu beschreiben. Dazu gehört, dass die ausgewählten Passagen in der allgemeinen Filmstruktur verortet und die filmischen Einheiten (Einstellungen, Szenen, Sequenzen) differenziert werden. Wichtig ist schließlich die Transkription der sprachlichen Handlungen und die Analyse der Texte hinsichtlich des Sprachstils (Sprachregister, code-mixing /code-switching, poetische und rhetorische Figuren etc.) und der diskursiven Techniken. Hierbei soll auch auf die Methoden der Gesprächsanalyse zurückgegriffen werden.