Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
140539 BA Analysis of Selected Films - cultural studies (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
Nur gemeinsam mit der LV 140529 absolvierbar!
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 03.02.2017 10:00 to Fr 10.03.2017 10:00
- Deregistration possible until Mo 03.04.2017 23:59
Details
max. 36 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.03. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 14.03. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 21.03. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 28.03. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 04.04. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 25.04. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 02.05. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 09.05. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 16.05. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 23.05. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 30.05. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 13.06. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 20.06. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
- Tuesday 27.06. 10:45 - 11:30 Seminarraum 5 ISTB UniCampus Hof 4 2C-O1-34
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Literaturauswahl:Dudrah, Rajinder Kumar. 2006. Bollywood: sociology goes to the movies. New Delhi: Sage.Dwyer, Rachel, and Divia Patel. 2002. Cinema India: the visual culture of Hindi film. New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press.Dwyer, Rachel. 2006. Filming the gods: religion and Indian cinema. London & New York: Routledge.Dwyer, Rachel. 2014. Bollywood's India: Hindi cinema as a guide to contemporary India. London: Reaktion Books.Mishra, Vijay. 2002. Bollywood cinema: temples of desire. New York: Routledge.Prasad, Madhava. 1998. Ideology of the Hindi film: a historical construction. New Delhi: Oxford University Press.Tieber, Claus. Ed.. 2009. Fokus Bollywood: Das indische Kino in wissenschaftlichen Diskursen. Berlin: LIT Verlag.Uberoi, Patricia. 2006. Freedom and destiny: gender, family, and popular culture in India. New Delhi: Oxford University Press.
Association in the course directory
BA18
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
uf die Methoden der Gesprächsanalyse zurückgegriffen werden.II. Kulturwissenschaftliche Aspekte
Ausgehend von der Detailanalyse der Filmsequenzen lassen sich die kulturellen Muster, die den kommunikativen Handlungen zugrunde liegen, erschließen. Der kulturwissenschaftliche Teil der Lehrveranstaltung befasst sich insbesondere mit den sozialen Rollen und Interaktionen der verschiedenen Figuren. Dabei sind vorwiegend verwandtschafliche Beziehungen von Bedeutung (Vater - Sohn, Mutter - Sohn, älterer Bruder - jüngerer Bruder, Schwiegertochter - Schwiegermutter etc.). Die Interpretation der Filmdialoge vor dem Hintergrund der sich wandelnden gesellschaftlichen Normen und Konflikte ermöglicht nicht nur einen Einblick in die Konstruktion filmischer Wirklichkeit, sondern verspricht auch ein besseres Verständnis der Rezeptionsgeschichte (Erfolg und Wirkung) der jeweiligen Filme.