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141199 VU Arabic Dialects in diachronic and synchronic perspective (2023W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2023 13:00 to Th 28.09.2023 10:00
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 12.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 19.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 09.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 16.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 23.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 30.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 07.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 14.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 11.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 18.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
- Thursday 25.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum Assyrica UniCampus Hof 4 2D-O1-22
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
1) Mitarbeit (Lesen von Sekundärliteratur, Halten von Mikro-Referaten, Beteiligung an Diskussionen)
2) Test in der letzten Semestereinheit, bei dem keinerlei Hilfsmittel erlaubt sind.
2) Test in der letzten Semestereinheit, bei dem keinerlei Hilfsmittel erlaubt sind.
Minimum requirements and assessment criteria
Mindestanforderung für die positive Beurteilung sind
1) Mitarbeit (inkl. Kurzreferaten)
2) ein positives Ergebnis auf den Test
Es besteht Anwesenheitspflicht, dreimaliges Fehlen ist gestattet.
Beurteilungsmaßstab:
Mitarbeit 40%, Test 60%, alle Teile müssen positiv sein.
1) Mitarbeit (inkl. Kurzreferaten)
2) ein positives Ergebnis auf den Test
Es besteht Anwesenheitspflicht, dreimaliges Fehlen ist gestattet.
Beurteilungsmaßstab:
Mitarbeit 40%, Test 60%, alle Teile müssen positiv sein.
Examination topics
Vorgetragener Stoff und gelesene Fachliteratur
Reading list
Behnstedt, Peter, and Manfred Woidich. Arabische Dialektgeographie. Leiden: Brill, 2005.
Behnstedt, P., and Manfred Woidich. Wortatlas der Arabischen Dialekte. Leiden; Boston: Brill, 2011.
Edzard, Lutz, Rudolf Erik De Jong (eds.). Encyclopedia of Arabic Language and Linguistics. Leiden: Brill, 2009.
Holes, Clive (ed.). Arabic Historical Dialectology: Linguistic and Sociolinguistic Approaches. First ed. Oxford, United Kingdom New York, NY: Oxford UP, 2018.
Kaye, Alan S., and Peter T. Daniels. Phonologies of Asia and Africa: (including the Caucasus). Winona Lake, Ind.: Eisenbrauns, 1997.
Owens, Jonathan. The Oxford Handbook of Arabic Linguistics. Oxford [u.a.]: Oxford U, 2013. The Oxford Handbooks in Linguistics.
Behnstedt, P., and Manfred Woidich. Wortatlas der Arabischen Dialekte. Leiden; Boston: Brill, 2011.
Edzard, Lutz, Rudolf Erik De Jong (eds.). Encyclopedia of Arabic Language and Linguistics. Leiden: Brill, 2009.
Holes, Clive (ed.). Arabic Historical Dialectology: Linguistic and Sociolinguistic Approaches. First ed. Oxford, United Kingdom New York, NY: Oxford UP, 2018.
Kaye, Alan S., and Peter T. Daniels. Phonologies of Asia and Africa: (including the Caucasus). Winona Lake, Ind.: Eisenbrauns, 1997.
Owens, Jonathan. The Oxford Handbook of Arabic Linguistics. Oxford [u.a.]: Oxford U, 2013. The Oxford Handbooks in Linguistics.
Association in the course directory
AS-1, WM 21
Last modified: We 11.10.2023 12:47
Inhalte:
Dialektgeographie
Aktuelle Verbreitung und Einteilung in große Gruppen
Historische Ausbreitung des Arabischen
Terminologie
typologische Besonderheiten in Phonologie, Morphologie, Syntax und Lexik
Methoden: Präsentation der einzelnen Themen wird unterstützt durch eigenständiges Einarbeiten in die Themenbereiche u.a. durch Lesen von relevanter Sekundärliteratur, Kurzreferaten und Diskussionen