Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
144023 VU Special Didactics of Islamic Education (2021W)
Continuous assessment of course work
Labels
ON-SITE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.09.2021 09:00 to Mo 27.09.2021 12:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2021 12:00
Details
max. 50 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Anwesenheuítspflicht wegen dem Wesen der LV
- Friday 21.01. 16:45 - 20:00 Digital
- Saturday 22.01. 09:45 - 18:00 Digital
- Sunday 23.01. 09:45 - 18:00 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Kurze Übungen
Abschlussklausur bzw. Hausarbeit
Abschlussklausur bzw. Hausarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
30% der Note sind die Übungen, 70 % die Klausur bzw. Hausarbeit.
Beide Teile müssen positiv abgeschlossen werden.
Beide Teile müssen positiv abgeschlossen werden.
Examination topics
Unterlagen der LV (siehe Moodle)
Reading list
Friedrich Schweitzer (2011): Elementarisierung im Religionsunterricht
Khalid Dafir (2013): Islamische Religionsdidaktik zwischen Selbstverwirklichung und Transferverständnis
Jürgen Wiechmann (2008): Zwölf Unterrichtsmethoden
Heinz Klippert (2018): Kommunikations-Training
Felix Winter (2012): Leistungsbewertung
Werner Jank / Hilbert Meyer (2011): Didaktische Modelle
Hilbert Meyer (2012): Leitfaden Unterrichtsvorbereitung
Hilbert Meyer (2011): Was ist guter Unterricht?
Ulrike Bauman e.al. (2005): Religionsdidaktik
Johannes Greving / Liane Paradies (1999): Unterrichtseinstiege
Georg E. Becker (2012): Unterricht planen
Gabriele Obst (2015): Kompetenzorientes Lehren und Lernen im Religinsunterricht
Kerstin Tschekan (2012): Kompetenzorientiertes unterrichten
Hubert Teml / Helga Teml (2006): Erfolgreiche Unterrichtsgestaltung
Khalid Dafir (2013): Islamische Religionsdidaktik zwischen Selbstverwirklichung und Transferverständnis
Jürgen Wiechmann (2008): Zwölf Unterrichtsmethoden
Heinz Klippert (2018): Kommunikations-Training
Felix Winter (2012): Leistungsbewertung
Werner Jank / Hilbert Meyer (2011): Didaktische Modelle
Hilbert Meyer (2012): Leitfaden Unterrichtsvorbereitung
Hilbert Meyer (2011): Was ist guter Unterricht?
Ulrike Bauman e.al. (2005): Religionsdidaktik
Johannes Greving / Liane Paradies (1999): Unterrichtseinstiege
Georg E. Becker (2012): Unterricht planen
Gabriele Obst (2015): Kompetenzorientes Lehren und Lernen im Religinsunterricht
Kerstin Tschekan (2012): Kompetenzorientiertes unterrichten
Hubert Teml / Helga Teml (2006): Erfolgreiche Unterrichtsgestaltung
Association in the course directory
PM 05
Last modified: Fr 12.05.2023 00:17
Inhalte: Didaktische Modelle für den IRU, didaktische Reduktion, Didaktische Transformation, Didaktische Analysen, Didaktische Stiege, Unterrichtsverlaufsplanung, Evaluation des IRU, Leistundbeurteilung.
Methode: Vorträge, kurze Übungen, Diskussionen