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150035 UE Regional Inequality in Japan: Politics, Institutions, and Postwar History (2018W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2018 09:00 to Tu 02.10.2018 09:00
- Registration is open from We 03.10.2018 09:00 to Mo 08.10.2018 09:00
- Deregistration possible until We 31.10.2018 18:00
Details
max. 25 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
zwei Blöcke jeweils Fr 14:15-18:00 und Sa 10:00-18:00
Termine:
30.11. und 1.12.2018;
11.1. und 12.1.2019
- Friday 30.11. 14:15 - 18:00 Seminarraum Japanologie 2 UniCampus Hof 2 2K-EG-29
- Saturday 01.12. 10:00 - 18:00 Seminarraum Japanologie 2 UniCampus Hof 2 2K-EG-29
- Friday 11.01. 14:15 - 18:00 Seminarraum Japanologie 2 UniCampus Hof 2 2K-EG-29
- Saturday 12.01. 10:00 - 18:00 Seminarraum Japanologie 2 UniCampus Hof 2 2K-EG-29
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Oral presentation (individual or in small group)
- Two literature reports on selected readings (1-2 pp each, to be submitted in the FIRST session)
- Active engagement in discussions
- Paper (12-15 pages)Plagiatsnotiz: Bitte beachten Sie IMMER, dass das Plagiieren, also die Übernahme fremder Ideen und Formulierungen ohne entsprechende Angaben (= Zitieren) gegen die Grundsätze des wissenschaftlichen Arbeitens verstößt und als geistiger Diebstahl gilt, der auch strafrechtliche Konsequenzen haben kann. Dies gilt ausnahmslos für alle schriftlichen Arbeiten von kleinen Hausübungen bis zu Masterarbeit oder Dissertation und Referate, die an der Universität Wien eingereicht bzw. gehalten werden.Nähere Informationen sind der Webseite der Studienpräses zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis zu entnehmen:
http://studienpraeses.univie.ac.at/infos-zum-studienrecht/sicherung-der-guten-wissenschaftlichen-praxis
Wird irgendein Plagiat festgestellt, so führt dies automatisch zu einer Nicht-Bewertung der gesamten Lehrveranstaltung: im Sammelzeugnis scheint dann der Vermerk unerlaubte Hilfsmittel auf.
- Two literature reports on selected readings (1-2 pp each, to be submitted in the FIRST session)
- Active engagement in discussions
- Paper (12-15 pages)Plagiatsnotiz: Bitte beachten Sie IMMER, dass das Plagiieren, also die Übernahme fremder Ideen und Formulierungen ohne entsprechende Angaben (= Zitieren) gegen die Grundsätze des wissenschaftlichen Arbeitens verstößt und als geistiger Diebstahl gilt, der auch strafrechtliche Konsequenzen haben kann. Dies gilt ausnahmslos für alle schriftlichen Arbeiten von kleinen Hausübungen bis zu Masterarbeit oder Dissertation und Referate, die an der Universität Wien eingereicht bzw. gehalten werden.Nähere Informationen sind der Webseite der Studienpräses zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis zu entnehmen:
http://studienpraeses.univie.ac.at/infos-zum-studienrecht/sicherung-der-guten-wissenschaftlichen-praxis
Wird irgendein Plagiat festgestellt, so führt dies automatisch zu einer Nicht-Bewertung der gesamten Lehrveranstaltung: im Sammelzeugnis scheint dann der Vermerk unerlaubte Hilfsmittel auf.
Minimum requirements and assessment criteria
Minimum requirements:
Presence in the UE, paper, oral presentation (or a similar task, decided upon consultation with the lecturer), two literature reportsA total of 100 points can be reached:
- Paper: 30 points
- Literature reports: 20 points (10 points each)
- Oral presentation: 20 points
- Active engagement: 30 points
Presence in the UE, paper, oral presentation (or a similar task, decided upon consultation with the lecturer), two literature reportsA total of 100 points can be reached:
- Paper: 30 points
- Literature reports: 20 points (10 points each)
- Oral presentation: 20 points
- Active engagement: 30 points
Examination topics
Reading list
Basic reading:
Song, Jiyeoun. 2015. ‘Japan’s Regional Inequality in Hard Times’. Pacific Focus, 30 (1): 126–149.Please note:
Detailed information on course readings, literature reports, additional literature, and presentation materials will be published via moodle.
Song, Jiyeoun. 2015. ‘Japan’s Regional Inequality in Hard Times’. Pacific Focus, 30 (1): 126–149.Please note:
Detailed information on course readings, literature reports, additional literature, and presentation materials will be published via moodle.
Association in the course directory
altes Curriculum MA: M9
neues Curriculum MA: M5
fortgeschrittene Studierende BA: M16, Modul Alternative Erweiterungen
neues Curriculum MA: M5
fortgeschrittene Studierende BA: M16, Modul Alternative Erweiterungen
Last modified: Tu 14.01.2025 00:16
The course addresses selected issues surrounding regional inequality in contemporary Japan.Goals:
1. To develop and deepen the understanding of a complex socio-economic phenomenon from various perspectives
2. To develop insights in the different theoretical and methodological approaches to study the selected topic(s)
3. To enhance critical and constructive text-based discussion skills
4. To improve oral and written communication skills in EnglishMethods:
Group discussions, oral presentations, group work (including role play, small research tasks).