Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
150091 KU Writing Practice 2b (M2) (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.02.2016 10:00 to Mo 29.02.2016 10:00
- Deregistration possible until Tu 22.03.2016 10:00
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: Chinese
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 04.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 18.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 08.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 15.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 22.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 29.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 06.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 13.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 20.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 27.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 03.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 10.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 17.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 24.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Benotung: Mitarbeit 10%; Hausaufgabe 10%; Kleintests 20%; Prüfungen: 2Mal (in 25% & 35% aufgeteilt)
Group 2
max. 25 participants
Language: Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 03.03. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 10.03. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 17.03. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 07.04. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 14.04. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 21.04. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 28.04. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 12.05. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 19.05. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 02.06. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 09.06. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 16.06. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 23.06. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Thursday 30.06. 10:45 - 12:15 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
· Durch die individuelle Texterstellung wird die Möglichkeit geboten,
· Textproduktion im Hinblick auf Aufbau, Kohäsion im Ko-Text und Kohärenz im Kontext zu üben,
· lexikalische, idiomatische und kulturkundliche Vergleiche anzustellen und
· Paraphrasieren als Mittel der Bedeutungsdifferenzierung einzuüben.
Assessment and permitted materials
Mitarbeit (20%), Zwischen- und Endtest (je 40%).
Information
Minimum requirements and assessment criteria
· Selbstständiges Arbeiten am Aufbau der Lexik und Erweiterung der Ausdrucksfähigkeit durch Paraphrasieren
· Vertiefung der Kenntnisse der chinesischen Grammatik, Idiomatik und Stilistik
· Weitere Entwicklung der Sicherheit, sich schriftlich korrekt und situationsspezifisch auszudrücken
Examination topics
· Wöchentliche Erstellung von eigenen Texten
· Diskussion und Reflexion über die erstellten Texte in der LV
· Plenarbesprechung der häufig auftretenden Fehler auf der Makro- und Mikroebene
Reading list
Lernmittel: Lehrbuch Hanyu Jiaocheng 3; Kapitel: 1-8
Association in the course directory
S 252
Last modified: Tu 14.01.2025 00:16
Lernziel: Texte mit 600 Zeichen schreiben können
Unterrichtsgestalt: Zeichen Schreiben Lernen, Sätze sowie Kurztexte beim Ansagen aufschreiben
Vokabeln selbst lernen