Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
150091 KU Writing Practice 2b (M2-2) (2023S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2023 10:00 to Mo 27.02.2023 10:00
- Deregistration possible until Mo 27.03.2023 18:00
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 03.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 10.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 17.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 24.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 31.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 21.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 28.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 05.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 12.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 19.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 26.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 02.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 09.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 16.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 23.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Friday 30.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
· Selbstständiges Arbeiten am Aufbau der Lexik und Erweiterung der Ausdrucksfähigkeit durch Paraphrasieren.
· Vertiefung der Kenntnisse der chinesischen Grammatik, Idiomatik und Stilistik sowie des historischen Hintergrundwissens.
· Weitere Entwicklung der Sicherheit, sich schriftlich korrekt und situationsspezifisch auszudrücken.Mitarbeit (10%), Hausübungen (20%), Zwischen- (30%) und Endtest (40%).Die Prüfungen finden vor Ort statt, Informationen werden per Mail und auf moodle weitergegeben.
· Vertiefung der Kenntnisse der chinesischen Grammatik, Idiomatik und Stilistik sowie des historischen Hintergrundwissens.
· Weitere Entwicklung der Sicherheit, sich schriftlich korrekt und situationsspezifisch auszudrücken.Mitarbeit (10%), Hausübungen (20%), Zwischen- (30%) und Endtest (40%).Die Prüfungen finden vor Ort statt, Informationen werden per Mail und auf moodle weitergegeben.
Minimum requirements and assessment criteria
Regelmäßige Teilnahme (= bei mehr als 3 versäumten, unentschuldigten LV-Einheiten ist kein positiver Abschluss der LV möglich).Aktive Teilnahme (= bei Nichterfüllen von mehr als einer der vorgegebenen Teilleistungen ist keine positive Benotung der Semesterleistung möglich).Wenn eine oder beide Prüfungen nicht geschrieben oder abgegeben werden, ist keine positive Benotung der Semesterleistung möglich.Beurteilungsmaßstab:
90-100 Punkte: Sehr gut (1)
80- 89 Punkte: Gut (2)
70-79 Punkte: Befriedigend (3)
60-69 Punkte: Genügend (4)
0- 59 Punkte: Nicht genügend (5)
90-100 Punkte: Sehr gut (1)
80- 89 Punkte: Gut (2)
70-79 Punkte: Befriedigend (3)
60-69 Punkte: Genügend (4)
0- 59 Punkte: Nicht genügend (5)
Examination topics
Analyse der Inhalte der Lektionstexte in einem eigens zu verfassenden Text.
Reading list
Lektionstexte werden vom LV-Leiter bereitgestellt (auf moodle/per Mail). Die Lehrmaterialien wurden eigens für diesen Kurs verfasst und sind nicht in einem veröffentlichten Lehrwerk enthalten.
Group 2
max. 25 participants
Language: Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 14.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 21.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 28.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 18.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 25.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 02.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 09.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 16.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 23.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 06.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 13.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 20.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Tuesday 27.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
The course aims to develop Chinese writing skills for students.1. Students can write independently with a minimum of 500 characters.
2. Students will have a good command of sentence organization and paragraph structure.
3. The course will help students improve their knowledge of vocabulary, grammar and syntax.
4. Students will acquire the ability to express themselves in coherent and fluent paragraphs.Grammar review, syntax explanation, sentence correction and reading comprehension practice will be included in the class.
2. Students will have a good command of sentence organization and paragraph structure.
3. The course will help students improve their knowledge of vocabulary, grammar and syntax.
4. Students will acquire the ability to express themselves in coherent and fluent paragraphs.Grammar review, syntax explanation, sentence correction and reading comprehension practice will be included in the class.
Assessment and permitted materials
The total grade consists of:
1. Practice and performance in class 10%
2. Assignments: 40%
3. Intermediate exam 25%
4. Final Exam 25%
1. Practice and performance in class 10%
2. Assignments: 40%
3. Intermediate exam 25%
4. Final Exam 25%
Minimum requirements and assessment criteria
100-89.5% =Very good/1
89.4-79.5%=Good/2
79.4-69.5%=satisfactory/3
69.4-59.5%=sufficient/4
<59.4%=insufficient/5
89.4-79.5%=Good/2
79.4-69.5%=satisfactory/3
69.4-59.5%=sufficient/4
<59.4%=insufficient/5
Examination topics
Students should complete two tasks in class:
1. Write an independent essay of 500 characters.
2. Correcting typical errors in homework assignments.All exams will be related to the material taught in class.
The sentence structures and vocabulary will be taken from the textbook.
Students will be required to review the vocabulary in advance of each week's class.
1. Write an independent essay of 500 characters.
2. Correcting typical errors in homework assignments.All exams will be related to the material taught in class.
The sentence structures and vocabulary will be taken from the textbook.
Students will be required to review the vocabulary in advance of each week's class.
Reading list
Hanyu Jiaocheng
And additional handouts on moodle.
And additional handouts on moodle.
Association in the course directory
S 252
Last modified: Tu 14.01.2025 00:16
Dabei werden lexikalische, idiomatische und kulturkundliche Vergleiche angestellt und Paraphrasieren als Mittel der Bedeutungsdifferenzierung eingeübt.