Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
150123 UE Studying 'Locality' in Japan (2020S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.02.2020 09:00 to Mo 02.03.2020 10:00
- Deregistration possible until Th 30.04.2020 23:00
Details
max. 25 participants
Language: English
Lecturers
Classes
DO 14:30-17:00, Besprechungszimmer der Japanologie (1. Stock),
Beginn: 2.4. bis 18.6.2020 (insges. 8 Termine)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
* Brief oral presentation (individual or in small group)
* Two literature reports on selected readings (1-2 pages)
* Active engagement in discussions
* Semester project (research design, report)Plagiatsnotiz:
Mit Ihrer Anmeldung zu der Lehrveranstaltung erklären Sie, alle Leistungen eigenständig zu erbringen und alle Quellen und Hilfsmittel, die Sie benutzen, durch Zitieren/Belegen kenntlich zu machen.
Beachten Sie unbedingt IMMER: Das Plagiieren, also die Übernahme fremder Ideen und Formulierungen ohne entsprechende Angaben (= Zitieren), verstößt gegen die Grundsätze des wissenschaftlichen Arbeitens und gilt als geistiger Diebstahl, der auch strafrechtliche Konsequenzen haben kann. Dies gilt ausnahmslos für alle schriftlichen Arbeiten von kleinen Hausübungen bis zu Masterarbeit oder Dissertation und Referate, die an der Universität Wien eingereicht bzw. gehalten werden.
Wird ein Plagiat festgestellt, so führt dies automatisch zu einer Nicht-Bewertung der gesamten Lehrveranstaltung; im Sammelzeugnis scheint dann der Vermerk "unerlaubte Hilfsmittel" auf.
Nähere Informationen sind der Webseite des Studienpräses zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis zu entnehmen:
https://studienpraeses.univie.ac.at/infos-zum-studienrecht/sicherung-der-guten-wissenschaftlichen-praxis/
* Two literature reports on selected readings (1-2 pages)
* Active engagement in discussions
* Semester project (research design, report)Plagiatsnotiz:
Mit Ihrer Anmeldung zu der Lehrveranstaltung erklären Sie, alle Leistungen eigenständig zu erbringen und alle Quellen und Hilfsmittel, die Sie benutzen, durch Zitieren/Belegen kenntlich zu machen.
Beachten Sie unbedingt IMMER: Das Plagiieren, also die Übernahme fremder Ideen und Formulierungen ohne entsprechende Angaben (= Zitieren), verstößt gegen die Grundsätze des wissenschaftlichen Arbeitens und gilt als geistiger Diebstahl, der auch strafrechtliche Konsequenzen haben kann. Dies gilt ausnahmslos für alle schriftlichen Arbeiten von kleinen Hausübungen bis zu Masterarbeit oder Dissertation und Referate, die an der Universität Wien eingereicht bzw. gehalten werden.
Wird ein Plagiat festgestellt, so führt dies automatisch zu einer Nicht-Bewertung der gesamten Lehrveranstaltung; im Sammelzeugnis scheint dann der Vermerk "unerlaubte Hilfsmittel" auf.
Nähere Informationen sind der Webseite des Studienpräses zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis zu entnehmen:
https://studienpraeses.univie.ac.at/infos-zum-studienrecht/sicherung-der-guten-wissenschaftlichen-praxis/
Minimum requirements and assessment criteria
Semester project, oral presentation (or a similar task, decided upon consultation with the lecturer), literature reports, active participationMax 100 points
Student project 30 points
Literature reports 20 points (10 points each)
Oral presentation 20 points
Active engagement 30 points
Student project 30 points
Literature reports 20 points (10 points each)
Oral presentation 20 points
Active engagement 30 points
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BA: M16, Modul Alternative Erweiterungen
altes Curriculum MA: M9
neues Curriculum MA: M5
MA ECOS: M4b
altes Curriculum MA: M9
neues Curriculum MA: M5
MA ECOS: M4b
Last modified: Mo 16.03.2020 14:08
1. To develop and deepen the understanding of socio-spatial formations in Japan and in general
2. To develop insights in the different theoretical and methodological approaches to study "locality"
3. To enhance critical and constructive text-based discussion skills in English
4. To develop the ability to design research projectsMethods:
Group discussions, oral presentations, group work, student projects