Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
150134 KU Writing and Reading B (M3) (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 10:00 to We 27.02.2019 15:00
- Deregistration possible until Fr 22.03.2019 10:00
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
Minguo hanyu xiezuo
max. 25 participants
Language: Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.03. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 11.03. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 18.03. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 25.03. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 01.04. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 08.04. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 29.04. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 06.05. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 13.05. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 20.05. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 27.05. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 03.06. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 17.06. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Monday 24.06. 13:55 - 15:25 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Benotung: Mitarbeit 10%; Hausaufgaben & Diktate 20%, Zwischenprüfung 30%, Endprüfung 40%. In den Prüfungen sollen Aufsätze zum Thema im Umfang von ca. 700 Zeichen verfasst werden.
Examination topics
Erörterung von den im Unterricht besprochenen Persönlichkeiten
Reading list
Literatur: zur Verfügung gestellte Lernmittel.
Group 2
max. 25 participants
Language: Chinese
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 27.03. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 03.04. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 10.04. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 08.05. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 15.05. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 22.05. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 29.05. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 05.06. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 12.06. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 19.06. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
- Wednesday 26.06. 08:00 - 10:00 Seminarraum Sinologie 1 UniCampus Hof 2 2F-O1-10
Aims, contents and method of the course
本学期我们将会深入了解中国近现代以及当代作家及其代表作品(节选):鲁迅: 《孔乙己》
巴金: 《家》
冰心: 《小橘灯》 (第一选择) 或 《寄小读者》 (第二选择)
郭沫若: 《屈原》
丁玲: 《太阳照在桑干河上》
林语堂: 《京华烟云》
老舍: 《骆驼祥子》
张爱玲: 《红玫瑰与白玫瑰》
钱锺书: 《围城》
高行健: 《车站》 (第一选择) 或 莫言: 《檀香刑》 (第二选择)作业以自己总结所读文章的主要内容为主,另包括对作者生平及创作背景等的描述。
巴金: 《家》
冰心: 《小橘灯》 (第一选择) 或 《寄小读者》 (第二选择)
郭沫若: 《屈原》
丁玲: 《太阳照在桑干河上》
林语堂: 《京华烟云》
老舍: 《骆驼祥子》
张爱玲: 《红玫瑰与白玫瑰》
钱锺书: 《围城》
高行健: 《车站》 (第一选择) 或 莫言: 《檀香刑》 (第二选择)作业以自己总结所读文章的主要内容为主,另包括对作者生平及创作背景等的描述。
Assessment and permitted materials
课前准备、课堂讨论、作业以及期末考试作文。
Examination topics
本学期所学习过的内容。
Reading list
请见 Moodle。
Information
Minimum requirements and assessment criteria
作业及课堂表现等占总成绩的70%。期末考试作文占总成绩的30%,评分标准如下:
1:两个语法错误及/或五个错字
2:三个语法错误及/或七个错字
3:四个语法错误及/或九个错字
4:五个语法错误及/或十一个错字学期总成绩评分标准:
1: 100 – 90
2: 89 – 80
3: 79 – 70
4: 69 – 60
5: 59 – 0小数点后采取四舍五入制。
1:两个语法错误及/或五个错字
2:三个语法错误及/或七个错字
3:四个语法错误及/或九个错字
4:五个语法错误及/或十一个错字学期总成绩评分标准:
1: 100 – 90
2: 89 – 80
3: 79 – 70
4: 69 – 60
5: 59 – 0小数点后采取四舍五入制。
Association in the course directory
S 342
Last modified: Tu 14.01.2025 00:16
Lernziel: Anhand chin. Gewohnheiten Lesen u. Schreiben.
Unterrichtsgestaltung:
1. Selbst die Vokabeln lernen sowie die Texte lesen, beim Unterricht: Diskussionen führen über die gelesenen Texte; dazu werden die Geschichte & Gedanken verschiedener zeitgenössischer Persönlichkeiten, die nicht im Text erläutert werden, im Detail besprochen.
2. Erörterung/Stellungnahme schreiben.
3. Auch das Finden angemessener Schlüsselbegriffenund das Schreiben von kurzen Zusammenfassungen wird fokussiert.Ziele: Einerseits soll natürlich das sprachliche Niveu durch das Lesen der Texte und Verfassen eigener Meinungsaufsätze auf eine höhrere Stufe gebracht werden. Andererseits wird gleichzeitig die Fähigkeit, sich auf Chinesisch zu komplexen Gedanken zu äußern und eine eigene Meinung zu entwickeln (durch Auseinandersetzung mit wichtigen Personen der Geschichte des 20. Jh.) wie diese darzustellen in eigenen Texten