Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
150138 SE The end/ing of an era (2023W)
Continuous assessment of course work
Labels
ON-SITE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 13.09.2023 10:00 to We 27.09.2023 10:00
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Teilnahme an der 1. LV-Einheit am 03.10. ist verpflichtend (Fernbleiben nur bei vorheriger Verständigung der LV-Leiterin per e-mail entschuldigt).
- Tuesday 03.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 10.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 17.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 24.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 31.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 07.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 14.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 21.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 28.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 05.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 12.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 09.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 16.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 23.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
- Tuesday 30.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum Sinologie 2 UniCampus Hof 2 2F-O1-18
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
o Proseminararbeit (12-15 Seiten Text) (50%), Abgabe bis 20.02.24 [für Benotung bis 19.03.24]
Seminararbeit (15-20 Seiten Text), Abgabe bis 23.03.24 [für Benotung bis 21.04.24]
o Präsentation (30%)
o Stundenvorbereitung (20%)
Seminararbeit (15-20 Seiten Text), Abgabe bis 23.03.24 [für Benotung bis 21.04.24]
o Präsentation (30%)
o Stundenvorbereitung (20%)
Minimum requirements and assessment criteria
Die positive Benotung der Semesterleistung setzt die aktive (Diskussion, Kommentar) und regelmäßige Teilnahme (nicht mehr als 3 versäumte LV-Einheiten),
sowie die positive Bewertung aller oben angegebenen Teilleistungen,
voraus.
sowie die positive Bewertung aller oben angegebenen Teilleistungen,
voraus.
Examination topics
Abhängig von Themenwahl für Präsentation und Seminararbeit.
Reading list
(Auszug)
Chen Zhiqiang 陈志强 / Yu Shuqing 于淑清 (2014), “Mao Zedong sixiang he Zhongguo tese shehui zhuyi lilun tixi gailun” 毛泽东思想和中国特色社会主义理论体系概论 (Outline of the theoretical system of Mao Zedong thought and Socialism with Chinese characteristics). Shanghai: Shanghai Renmin Chubanshe.
Cunningham, Elizabeth / Wasserstrom, Jeffrey (2018), China and a New Era: the latest twist or an enduring pattern? In: Education about Asia 23(3), 26-31.
Holbig, Heike (2017/2009), The Remaking of the CCP’s Ideology: determinants, progress, and limits under Hu Jintao. In: Brodsgaard 2017, 773-796.
Holbig, Heike (2017), China’s “New Era” with Xi Jinping Characteristics. In: China Analysis (December 2017), 1-12.
Knopf, Jeffrey (2006), Doing a literature review. In: PS, political science & politics 39(1), 127-132.
Link, Perry (1993), China’s “Core Problem”. In: Tu, Wei-ming (ed), China in Transformation. Cambridge, Mass./London: Harvard University Press, 189-205.
Minzner, Carl (2018), End of an Era: how China’s authoritarian revival is undermining its rise. New York: Oxford University Press.
Shanahan, Elisabeth / Jones, Michael / McBeth, Mark (2018), How to conduct a Narrative Policy Study. In: The Social Science Journal 55(3), 332-345.
Chen Zhiqiang 陈志强 / Yu Shuqing 于淑清 (2014), “Mao Zedong sixiang he Zhongguo tese shehui zhuyi lilun tixi gailun” 毛泽东思想和中国特色社会主义理论体系概论 (Outline of the theoretical system of Mao Zedong thought and Socialism with Chinese characteristics). Shanghai: Shanghai Renmin Chubanshe.
Cunningham, Elizabeth / Wasserstrom, Jeffrey (2018), China and a New Era: the latest twist or an enduring pattern? In: Education about Asia 23(3), 26-31.
Holbig, Heike (2017/2009), The Remaking of the CCP’s Ideology: determinants, progress, and limits under Hu Jintao. In: Brodsgaard 2017, 773-796.
Holbig, Heike (2017), China’s “New Era” with Xi Jinping Characteristics. In: China Analysis (December 2017), 1-12.
Knopf, Jeffrey (2006), Doing a literature review. In: PS, political science & politics 39(1), 127-132.
Link, Perry (1993), China’s “Core Problem”. In: Tu, Wei-ming (ed), China in Transformation. Cambridge, Mass./London: Harvard University Press, 189-205.
Minzner, Carl (2018), End of an Era: how China’s authoritarian revival is undermining its rise. New York: Oxford University Press.
Shanahan, Elisabeth / Jones, Michael / McBeth, Mark (2018), How to conduct a Narrative Policy Study. In: The Social Science Journal 55(3), 332-345.
Association in the course directory
SE PR, PS PR
Last modified: Tu 14.01.2025 00:16
In einem ersten Schritt werden theoretische und methodische Zugänge zu narrativen Aspekten der Politik (und der Wissenschaft) vorgestellt, besprochen und getestet. Danach erarbeiten und präsentieren Studierende, die die Lehrveranstaltung als Proseminar PR (M2) besuchen, wissenschaftliche Narrative zu Wendepunkten, Einschnitten, Übergängen etc. die der Periodisierung der Reformperiode zugrunde liegen bzw. gelegt wurden. Im darauffolgenden dritten Abschnitt der Lehrveranstaltung analysieren und interpretieren die Seminarteilnehmer*innen (M3) in Zeiten politischer Veränderung bzw. Erneuerung entstandene Dokumente und versuchen so die entsprechenden Narrative aufzuzeigen und im jeweiligen zeitlichen und politischen Kontext verständlich zu machen.