Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160030 SE Adult Contemporary Music (2024W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.09.2024 09:00 to Mo 23.09.2024 14:00
- Registration is open from Tu 24.09.2024 09:00 to Th 26.09.2024 14:00
- Deregistration possible until Tu 15.10.2024 14:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 03.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 10.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 17.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 24.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 31.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 07.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 14.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 21.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 28.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 05.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 12.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 09.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 16.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 23.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Thursday 30.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung, Gesamtbeurteilung bestehend aus: 1. schriftlicher Seminar- bzw. Bachelorarbeit, 2. mündlichem Referat (Arbeitsbericht), 3. schriftlichem Handout zum mündlichen Referat, 4. Exposé, 5. Erarbeitung der Fragestellung, 6. Mitarbeit in Präsenz und Online, insbesondere Beteiligung an den Diskussionen, 7. Anwesenheit (Anwesenheitspflicht).Zum Referat: ca. fünf Minuten Einleitung zur spezifischen Themen- und Fragestellung, ca. acht Minuten zu einem Aspekt, ca. acht Minuten zu einem weiteren Aspekt, zumindest ein Aspekt muss einen Musikbezug aufweisen; die Diskussion wird von einer/m Respondentin/en eröffnet.Termine für die Abgaben: schriftliche Unterlagen (PDF-Datei über Moodle) bis Mittwoch, 9.00 Uhr, jeweils vor dem diesbezüglichen LV-Termin; Seminar- bzw. Bachelorarbeit (PDF-Datei über Moodle) bis 22.04.2025.
Minimum requirements and assessment criteria
Siehe oben und die Angaben in den jeweils gültigen Curricula.
Examination topics
Siehe oben.
Reading list
Zur Vorbereitung: Christina Baade, "Adult Contemporary". In: Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World, Volume VIII, Genres: North America, hg. von David Horn. New York und London: Continuum, 2012, S. 9-11; "Adult contemporary music". In: Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Adult_contemporary_music (23.07.2024); "Adult Contemporary". In: Wikipedia, https://de.wikipedia.org/wiki/Adult_Contemporary (23.07.2024); "Easy listening". In: Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Easy_listening (23.07.2024); "Easy Listening". In: Wikipedia, https://de.wikipedia.org/wiki/Easy_Listening (23.07.2024); "Soft rock". In. Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Soft_rock (23.07.2024); "Softrock". In: Wikipedia, https://de.wikipedia.org/wiki/Softrock (23.07.2024); John Fiske, Understanding popular culture. 2. Aufl. (with a new introductory essay on "Why Fiske still matters", by Henry Jenkins and with a new discussion on the topic of "Reading Fiske and understanding the popular", between Kevin Glynn, Jonathan Gray and Pamela Wilson). London [u. a.]: Routledge, 2011; ders, Reading the popular. 2. Aufl. (with a new introductory essay on „Why Fiske still matters“, by Henry Jenkins, and with a new discussion on the topic of „Reading Fiske and understanding the popular“, between Kevin Glynn, Jonathan Gray and Pamela Wilson). London [u. a.]: Routledge, 2011; weitere Angaben während der Lehrveranstaltung.
Association in the course directory
BA: BAC
MA: E.POP, H.POP, S.POP
MA: E.POP, H.POP, S.POP
Last modified: Th 03.10.2024 18:06
In der Lehrveranstaltung soll an historischen und rezenten Beispielen ein Verständnis sowohl für das spezifische Radioformat alsauch für die damit einhergehenden Musikstandards entwickelt werden.
Die Lehrveranstaltung wird aus Beiträgen der Teilnehmer*innen, Musikbeispielen, Diskussionen und E-Learning bestehen, eine durchgehende Anwesenheit ist erforderlich.