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160048 UE Test theory and test construction for musicologists (2016W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2016 00:00 to Su 25.09.2016 23:59
- Registration is open from Tu 27.09.2016 00:00 to Th 29.09.2016 23:59
- Deregistration possible until Su 30.10.2016 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Außerdem findet ein TERMIN am 10.12., 09:00-19:00 Uhr statt. Raum wird noch bekannt gegeben.
- Friday 09.12. 14:00 - 19:00 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Saturday 10.12. 09:00 - 18:00 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Friday 16.12. 14:00 - 19:00 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
- Saturday 17.12. 09:00 - 19:00 Hörsaal 2 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-01
Information
Aims, contents and method of the course
In this seminar, first the theoretical foundations of test theory are presented. Subsequently, we discuss and employ the principles for the construction of psychological tests like item wording, item and scale analysis, reliability, validity. The aim of this seminar is to be able to construct a psychological test for different music psychological variable (e.g. musicality, performance anxiety or improvisation skills) or music relevant questions (e.g. which music product do most people like and why?).
Assessment and permitted materials
Regelmäßige Anwesenheit, aktive Teilnahme, Kurzklausur (ohne Hilfsmittel), Projektarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kurzklausur + Projektarbeit (1-4: bestanden; 5-6: nicht bestanden)
Examination topics
Inhalte der Veranstaltung
Reading list
Bond, T. G. & Fox, C. M. (2001). Applying the Rasch Model: fundamental measurement in human sciences. Mahawah, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Bortz, J. & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer
Bortz, J. & Schuster, C. (2010). Statistik für Human- und Sozialwissenschaftler. Berlin: Springer
Gulliksen, H. (1950). Theory of mental tests. New York: Wiley.
Linert, G. A. (1969). Testaufbau und Testanalyse. 3. Auflage. Weinheim, Berlin, Basel: Julius Beltz Verlag.
Moosbrugger, H. & Kelava, A. (Hrsg.) (2007). Testtheorie und Fragebogenkonstruktion. Heidelberg: Springer.
Rost, J. (1996). Lehrbuch Testtheorie Testkonstruktion. Bern, Göttingen, Toronto, Seattle: Hans Huber.
Bortz, J. & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer
Bortz, J. & Schuster, C. (2010). Statistik für Human- und Sozialwissenschaftler. Berlin: Springer
Gulliksen, H. (1950). Theory of mental tests. New York: Wiley.
Linert, G. A. (1969). Testaufbau und Testanalyse. 3. Auflage. Weinheim, Berlin, Basel: Julius Beltz Verlag.
Moosbrugger, H. & Kelava, A. (Hrsg.) (2007). Testtheorie und Fragebogenkonstruktion. Heidelberg: Springer.
Rost, J. (1996). Lehrbuch Testtheorie Testkonstruktion. Bern, Göttingen, Toronto, Seattle: Hans Huber.
Association in the course directory
BA (2016): SYS-V
BA (2011): B05, B12
MA: M03, M09
EC MAK
BA (2011): B05, B12
MA: M03, M09
EC MAK
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35